عصر خودرو

عضوکمیسیون کشاورزی مجلس:

فاصله نرخ محصول در مزرعه تا مصرف کننده با بورس کالا تنظیم شود

عصر بازار- ورود محصولات کشاورزی به بورس کالا نه تنها ضروری است بلکه برای بهبود بخش کشاورزی بسیار تاثیرگذار خواهد بود؛ زیرا تولیدکنندگان می توانند بطور مستقل از فرصت فروش محصولاتشان استفاده کنند.

فاصله نرخ محصول در مزرعه تا مصرف کننده با بورس کالا تنظیم شود
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از خانه ملت، علی اکبری، عضوکمیسیون کشاورزی، آب و منابع مجلس درباره وضعیت عرضه محصولات کشاورزی در بورس کالا گفت: بورس کالا با توجه به ظرفیت های اقتصادی که دارد، می تواند به عنوان یک فرصت اقتصادی تلقی شود؛ اما باید برای موفقیت در ارائه محصولات کشاورزی در بورس کالا در گام نخست تشکل ها فعال شوند.

    نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی با بیان اینک  بورس برای ارائه کالاهای کشاورزی باید شفاف باشد تا شاهد ایجاد بازار دلالی در بورس نباشیم، تصریح کرد: ورود محصولات کشاورزی به بورس کالا نه تنها ضروری  است بلکه بسیار تاثیرگذار خواهد بود؛ زیرا تولیدکنندگان می توانند بطور مستقل از این فرصت ها استفاده کنند.

    اکبری با بیان اینکه فاصله میان محصولات کشاورزی از مزرعه تا نرخی که محصول بدست مصرف کننده می رسد،بسیار فاحش است، تصریح کرد: با  ارائه  محصولات کشاورزی به بورس کالا و با توسعه تشکل ها  در این راستا می توان نرخی برای محصولات کشاورزی تعیین کرد که  علاوه بر تولیدکننده و مصرف کننده  نیز از شرایط بازار راضی باشد.

    عضوکمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس با بیان اینکه  ارائه محصولات کشاورزی در بورس کالا  یک فرصت اقتصادی کاربردی به شمار می آید، یادآورشد: تولیدکننده می تواند در راستای تقویت بورس کالا تشکلی هدفمند ایجاد کند.

    برچسب ها