عصر خودرو

سازمان بورس و اوراق بهادار اعلام کرد:

عملکرد شرکت‌های سبدگردان طی سال ۹۴

عصر بازار- سازمان بورس و اوراق بهادار در حالی عملکرد سال ۱۳۹۴ شرکت‌های سبدگردان را اعلام کرد که شرکت‌های سبدگردان آرمان اقتصاد، آسمان و کاریزما بالاترین نرخ بازدهی زمانی وزنی (TWRR) را کسب کردند.

عملکرد شرکت‌های سبدگردان طی سال ۹۴
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از بورس کالای ایران، نرخ بازدهی زمانی وزنی (TWRR) شرکت‌های سبدگردان آرمان اقتصاد، آسمان و کاریزما به ترتیب 29، 27 و 24.4 درصد بوده است؛ نرخ بازدهی زمانی وزنی (TWRR) بیانگر بازدهی کلِ تمامی دارایی‌های تحت مدیریت شرکت سبدگردان متناسب با میزان دارایی تحت مدیریت در هر لحظه از زمان (با لحاظ ورود و خروج دارایی­ها در فواصل زمانی) است و نشان می‌دهد که شرکت سبدگردان به‌طور متوسط تا چه حد در مدیریت سبدهای اختصاصی تحت مدیریت خود، موفق به کسب بازدهی برای سرمایه‌گذاران شده است.

    نمودار نرخ بازدهی زمان وزنی (TWRR) شرکت‌های سبدگردان در سال 1394

     

    بالاترین بازدهی برای کدام صندوق‌هاست؟

    بالاترین بازده واقعی صندوق‌های سرمایه‌گذاری تحت مدیریت شرکت‌های سبدگردان در مدت مذکور متعلق به صندوق سرمایه­گذاری مشترک آسمان خاورمیانه متعلق به شرکت سبدگردان آسمان با 38.37 درصد بازدهی و صندوق‌ سرمایه گذاری با درآمد ثابت شرکت سبدگردان کاریزما با 26 درصد بازدهی بوده است.

    با مقایسه بازده واقعی و بازده مورد انتظار صندوق‌های سرمایه­ گذاری تحت مدیریت شرکت‌های سبدگردان در سال 1394 می‌توان نتیجه گرفت که­ صندوق­های با درآمد ثابت و مختلط، بازده بهتری نسبت به صندوق‌های در سهام و همچنین بازار داشته‌اند.

    برچسب ها