عصر خودرو

با عرضه بیشتر در بازار

قیمت جهانی نفت کاهش یافت

عصر بازار- قیمت نفت در بازارهای جهانی تحت تاثیر افزایش تولید نفت آمریکا کاهش یافت و بشکه‌ای ۵۵.۵۱ دلار فروخته شد.

قیمت جهانی نفت کاهش یافت
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فارس، قیمت نفت در روز دوشنبه به علت عرضه بسیار نفت آمریکا کاهش یافت و اثر کاهش تولید اوپک و تنش میان آمریکا و ایران را خنثی کرد.

    قیمت برنت بیش از یک دلار نسبت به بالاترین قیمت روز گذشته کاهش یافت و بشکه ای 55.51 دلار فروخته شد. نفت برنت روز گذشته بیش از 57 دلار معامله شده بود.

    نفت خام آمریکا نیز همچنین وضعیتی داشت و درحالی‌که روز گذشته تا 54 دلار نیز رسیده بود، امروز 52.78 دلار در هر بشکه فروخته شد.

    قیمت هر دو شاخص نفتی، کمترین میزان  از 31 ژانویه تاکنون به شمار می‌رود. فاصله قیمتی نفت برنت  و نفت خام آمریکا نیز به 2.71 دلار رسیده است.

    جیم ریتربوش، تحلیلگر بازار در یادداشتی نوشت: «ما احساس می‌کنیم که این کاهش قیمت در ارتباط با افزایش بیش از انتظار در معاملات وی‌تی‌آی و همچنین افزایش قوی در تعداد دکل‌های فعال نفتی آمریکا است.»

    کمیسیون تجارت آتی کالاهای اساسی آمریکا (سی‌اف‌تی‌سی) روز جمعه اعلام کرد صندوق‌های سرمایه‌گذاری و دیگر دلالان، معاملات افزایشی خود را در بازار آتی نفت آمریکا تقویت کرده‌اند و گزینه ها در هفته منتهی به 31 ژانویه به بالاترین سطح بی‌سابقه رسیده است.

    طارق زهیر، تاجر نفت در نیویورک گفت: «تعداد زیادی پیش‌خریدکنندگان در بازار وجود دارند و درصورتی‌که افزایش قیمت رخ ندهد، آنها دلسرد می‌شوند و از بازار به همان سرعتی که وارد شده‌اند، خارج می‌شوند.»

    قیمت‌های نفت درحالی‌که با طرح کاهش تولید اوپک از ابتدای سال جدید میلادی و جرقه جدید تنش‌ها میان آمریکا و ایران تقویت شد، اما برای یافتن یک جهت حرکتی جدید در حال چالش است.

    تحریم جدید دولت ترامپ علیه ایران هرچند که تولید نفت را هدف نگرفته است اما در مورد احتمال توسعه بیشتر آنها که بتواند رشد صادرات نفت ایران را متوقف کند، نگرانی ایجاد کرده است.

    اداره اطلاعات انرژی آمریکا هفته گذشته اعلام کرد ذخایر نفت آمریکا برای چهارمین هفته متوالی به شدت افزایش یافت درحالی‌که آمارها نیز از افزایش تعداد دکل‌های فعال نفتی آمریکا به بالاترین رقم از اکتبر 2015 خبر می‌دهد.

    برچسب ها