عصر خودرو

روز گذشته به ثبت رسید؛

رشد ۲۴ درصدی حجم معاملات آتی سکه در بورس کالا

عصر بازار- معاملات آتی سکه در بورس کالای ایران، طی روز گذشته به ۲۵هزار و ۵۷۴ قرارداد و ارزش سه هزار و ۵۸۵میلیارد ریال رسید که نسبت به روز شنبه رشد ۲۴ درصدی را تجربه کرد، چرا که طی این روز حجم معاملات به ۲۰ هزار و ۵۷۳ قرارداد رسیده بود.

رشد ۲۴ درصدی حجم معاملات آتی سکه در بورس کالا
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از بورس کالای ایران، دلار که در دو روز ابتدایی هفته دو افزایش متوالی را تجربه کرده و از سطح 3 هزار و 850 تومان عبور کرده بود، روز دوشنبه در مسیر کاهشی قرار گرفت، این در شرایطی است که برخلاف روند آرام بازار ارز، سکه به دنبال رشد بهای اونس در بازارهای جهانی روند پر هیجان تری را تجربه کرد.

    به این ترتیب روز گذشته قیمت سکه در معاملات آتی بورس کالای ایران نیز در هر 5 سررسید روند صعودی را تجربه کرد، به طوری که براساس آمار معاملات، سکه تحویل اسفند ماه با ثبت قیمت یک میلیون و 233 هزار تومان، افزایش 0/39 درصدی را تجربه کرد. این در شرایطی است که قرارداد تحویل اردیبهشت 96 با قیمت یک میلیون و 278 هزار تومان رشد 0/44 درصدی را به ثبت رساند. از سویی سکه تحویل تیر سال آتی با نرخ یک میلیون و 322 هزار تومان به فروش رسید و با افزایش 0/66درصدی همراه شد. همچنین سررسید شهریور ماه سال آینده با نرخ یک میلیون و 363 هزار تومان معامله و رشد 0/64درصدی را تجربه کرد و در پایان نیز سررسید آبان سال 96 با قیمت یک میلیون و 409 هزار تومان معامله شد و افزایش 0/82درصدی را به ثبت رساند.

    نگاهی به بازار نقدی

    در بازار نقدی سکه و در هشتمین روز بهمن ماه، بالاترین قیمت طی 40 روز گذشته را به ثبت رسید، به طوری که سکه تمام بهار آزادی که روز یکشنبه با رشد 8 هزار تومانی از مرز یک میلیون و 200 هزار تومانی عبور کرده و به قیمت یک میلیون و 201 هزار تومان رسیده بود، در سومین روز هفته با 8 هزار تومان افزایش دیگر به قیمت یک میلیون و 209 هزارتومان رسید.

    همچنین، نیم سکه با 7 هزار تومان رشد به قیمت 641 هزار تومان و ربع سکه با 5 هزار تومان افزایش به قیمت 341 هزار تومان رسید.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو