عصر خودرو

روسیه و ونزوئلا تاثیر توافق کاهش تولید اوپک را بر بازار نفت مثبت دانستند

عصر بازار- خبرگزاری رویترز انگلیس اعلام کرد، وزیران انرژی روسیه و ونزوئلا تاثیر توافق کاهش تولید سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) را بر بازار نفت مثبت ارزیابی کردند.

روسیه و ونزوئلا تاثیر توافق کاهش تولید اوپک را بر بازار نفت مثبت دانستند
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، وزارت انرژی روسیه با انتشار بیانیه ای ضمن اعلام مطلب یاد شده، افزود: «الکساندر نواک» وزیر انرژی روسیه دیروز (دوشنبه) در مسکو با «نلسون مارتینز» وزیر انرژی و «دلسی رودریگز» وزیر امور خارجه ونزوئلا در مورد توافق کاهش تولید اوپک گفت و گو کرد.

    بر اساس این گزارش، سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) 30 نوامبر 2016 (10 آذر) تصویب کرد تولید نفت این سازمان از ژانویه 2017 (دی بهمن 1395) به مدت 6 ماه، روزانه چهار درصد یا 1.2 میلیون بشکه در روز کاهش یابد.

    روسیه و 10 کشور تولیدکننده نفت غیراوپک نیز 10 دسامبر (20 آذر) متعهد شدند برای بالا بردن قیمت های نفت به اوپک کمک کنند و از ابتدای سال میلادی جاری به مدت 6 ماه تولید خود را 558 هزار بشکه در روز کاهش دهند.

    با گذشت بیش از یک ماه از آغاز سال جدید میلادی، اطلاعات به دست آمده از رصد نفتکش ها، مؤید سطح بالایی از تبعیت اعضای اوپک از توافق کاهش تولید این سازمان است.

    این امر سبب شده تا متوسط هفتگی بهای هر بشکه نفت خام اوپک در هفته گذشته میلادی (منتهی به پنجم فوریه) در سطح 52.91 دلار قرار گیرد که در مقایسه با هفته قبل از آن 1.97 درصد افزایش یافت.

    ایران، الجزایر، آنگولا، اکوادور، گابن، عراق، کویت، لیبی، نیجریه، قطر، عربستان، امارات و ونزوئلا اعضای اوپک هستند.

    برچسب ها