عصر خودرو

وزیر نفت اعلام کرد

توافق نهایی با عمان برای صادرات گاز به این کشور تا فوریه ۲۰۱۷

احتمال ترانزیت گاز به امارات از طریق عمان وجود دارد

عصر بازار- وزیر نفت از توافق با عمان برای صادرات گاز به این کشور تا فوریه ۲۰۱۷ خبر داد و گفت: تقریباً ۱.۲ میلیارد دلار هزینه احداث این خط از آب‌های عمیق خواهد شد.

توافق نهایی با عمان برای صادرات گاز به این کشور تا فوریه ۲۰۱۷
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فارس، بیژن زنگنه در جمع خبرنگاران پس از جلسه صبح امروز با محمدالرحمی وزیر نفت عمان، گفت: امروز با وزیر نفت عمان در خصوص دو محور وضعیت بازار نفت و شرایط صادرات گاز ایران به عمان مذاکره کردیم.

    این مقام مسئول با تأکید بر اینکه اظهار خوشبختی می‌کنیم از وضعیت فعلی بازار و تصمیمی که بین اعضای اوپک و غیراوپک گرفته شد.

    وی با اشاره به اینکه در بحث صادرات گاز مباحث خوبی مطرح شد، خاطر نشان کرد: آماده عبور خط لوله صادرات گاز ایران به عمان از آب‌های عمیق هستیم که مراحل نقشه‌برداری و آماده‌سازی آن به اتمام رسیده است.

    به گفته زنگنه، در جلسه امروز نمایندگانی از شرکت‌های کره جنوبی،‌شل انگلیس، توتال فرانسه، میسویی ژاپن در جلسه حضور داشتند که پیشنهادات خود را در مورد احداث این خط لوله دادند.

    به گفته زنگنه، پیش از جلسه امروز سندی را امضاء کردیم که عملاً موافقنامه صادرات گاز ایران به عمان که زمانش به اتمام رسیده بود، دوباره تمدید شد.

    زنگنه با تأکید بر اینکه امیدواریم تا فوریه سال 2017 با عمانی‌ها به توافق نهایی برسیم، خاطر نشان کرد: ما قصد داریم علاوه بر صادرات گاز به عمان در زمینه LNG نیز با این کشور حاشیه خلیج فارس همکاری کنیم.

    زنگنه ادامه داد: هزینه پروژه از قبیل خطوط لوله و تمام تأسیسات جانبی تقریباً 1.2 میلیارد دلار خواهد بود که با توجه به مخالفت امارات از عبور این خط لوله از آب‌های کشورش مجبور شدیم که این خط لوله را از آب‌های عمیق عبور دهیم که خوشبختانه اقتصاد پروژه را نیز تحت تأثیر قرار نمی‌دهد.

    وی تصریح کرد: تمام پیشنهاداتی که این شرکت‌ها به ما ارائه کردند مورد بررسی قرار می‌گیرد و ما بهترین گزینه را برای احداث این خط لوله مدنظر قرار خواهیم داد.

    این مقام مسئول با اشاره به اینکه قرار نیست از این خط لوله انشعابی برای صادرات گاز به امارات در نظر گرفته شود، اظهار داشت: ما پس از عملیات صادرات گاز به عمان می‌توانیم در زمینه ترانزیت گاز به امارات نیز مذاکره کنیم که این موضوع در مراحل بعدی قرار دارد.

    برچسب ها