عصر خودرو

با حضور نمایندگان توتال، شل، کوگس، میتسویی و یونیپر؛

چارچوب توافق گازی ایران و عمان امضا شد

عصر بازار- چارچوب توافق ایران و عمان امروز (سه شنبه، ١٩بهمن ماه) با حضور وزرای نفت ٢ کشور میان شرکت ملی نفت ایران و وزارت نفت عمان به امضا رسید.

چارچوب توافق گازی ایران و عمان امضا شد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، علی اصغر هندی، مشاور وزیر نفت و مسئول پیگیری مطالبات وزارت از طرف هیئت ایرانی و سیف حمد السلمانی، مدیرکل اکتشاف و تولید نفت و گاز وزارت نفت عمان از طرف هیئت عمانی این چارچوب توافق را برای ادامه فعالیت‌های پروژه احداث خط لوله صادرات گاز ایران به عمان امضا کردند.

    نمایندگان شرکت‌های توتال، شل، کوگس، میتسویی و یونیپر آلمان نیزکه پیشتر برای حضور در پروژه صادرات گاز ایران به عمان اعلام آمادگی کرده بودند و آبان‌ماه امسال نیز  با مسئولان ایرانی در این زمینه مذاکره داشتند در این نشست امروز حضور داشتند.

    بر اساس توافق سال 2013 میان ایران و عمان، قرار است برای 15 سال روزانه  1.5 میلیارد فوت مکعب گاز ایران از طریق یک خط لوله از بستر خلیج فارس به عمان صادر شود که با توجه به اهمیت راهبردی این پروژه سبب تحکیم روابط دو کشور و مناسبات انرژی در منطقه خاورمیانه می شود.

    با توجه به رویکرد راهبردی جمهوری اسلامی ایران نسبت به کشورهای همسایه و با توجه به تاکید رئیس جمهوری ایران و پادشاه کشور عمان، یادداشت تفاهمی در زمینه صادرات گاز طبیعی میان وزیران نفت ایران و عمان در تاریخ 4 شهریور ماه 1392 به امضا ٢ طرف رسید.

    برچسب ها