عصر خودرو

احتمال عرضه سهام شرکت آرامکو عربستان در بورس های جهانی

عصر بازار- در صورتی که فروش بیش از پنج درصد از سهام آرامکو در بازار بورس سنگاپور نهایی شود، پیش بینی می شود که بزرگترین عرضه اولیه سهام (IPO) در جهان باشد.

احتمال عرضه سهام شرکت آرامکو عربستان در بورس های جهانی
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۷:۰۰

    به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا) و به نقل از تارنمای روزنامه 'استار' مالزی، خالد الفلیح وزیر انرژی عربستان سعودی هفته گذشته اعلام کرده بود که این شرکت در تلاش برای ارزیابی عرضه آرامکو در بیش از یک بازار بورس است.

    منابع آگاه اعلام کردند که گفت وگوهای بورس سنگاپور با شرکت آرامکو همچنان در مراحل اولیه است و این شرکت عربستانی در حال حاضر به دنبال بررسی چندین بازار دیگر شامل نیویورک، لندن، هنگ کنگ و ژاپن است.

    یکی از این منابع اعلام کرد که این انتقال کاملا آشکار و در فضای عمومی است. نکته حائز اهمیت زمان مورد نیاز جهت انجام مراحل منطقی است و بورس سنگاپور نیز مشتاق ایفای نقش بین المللی خود در این حوزه است.

    سنگاپور نیز به منظور نشان دادن ظرفیت های خود به عنوان قطب تجارت نفت تاکید کرده است 80 درصد از 30 شرکت برتر نفت و گاز در این کشور حضور دارند و سنگاپور دارای یک خط اصلی حمل و نقل دریایی نفت از خاورمیانه به قطب صنعتی شمال آسیا شامل چین، ژاپن، کره جنوبی و تایوان است.

    گفتنی است بورس سنگاپور شرکت مادر تخصصی خدمات مالی سنگاپور است که از سال 1999 فعالیت خود را آغاز کرده و در زمینه مبادلات اوراق قرضه، اوراق بهادار و برگه سهام و همچنین مدیریت بازار بورس فعالیت می کند.

    برچسب ها