عصر خودرو

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار مطرح کرد؛

"تنظیم بازار و شفافیت"، ثمره راه اندازی تالار پسته و زعفران در بورس کالا

عصر بازار- نشست خبری شاپور محمدی، رییس سازمان بورس و اوراق بهادار با حضور اهالی رسانه در محل این سازمان دقایقی پیش به پایان رسید.

"تنظیم بازار و شفافیت"، ثمره راه اندازی تالار پسته و زعفران در بورس کالا
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از بورس کالای ایران، محمدی در این نشست خبری در رابطه با  راه اندازی بورس زعفران و پسته از سوی بورس کالای ایران گفت: بورس زعفران و پسته به عنوان تالار یا تابلویی در بورس کالای ایران راه اندازی می شوند که این اقدام باعث می شود در مسیر تنظیم هر چه بیشتر بازار این دو محصول و همچنین شفافیت بیشتر در اقتصاد حرکت کنیم.

    وی با بیان این مطلب که هر چه محصولات بیشتری در بورس کالا عرضه و معامله شود، از حجم اقتصاد زیر زمینی کاسته می شود، افزود: بورس ها عوامل مهمی در کاهش معاملات زیر زمینی هستند، بر این اساس باید از عرضه کالاهای همگن و آن محصولاتی که عرضه آنها در بورس کالا مداوم و دارای بازیگران متعدد هستند، حمایت شود.

    رییس سازمان بورس و اوراق بهادار در پاسخ به این سوال که فروش برخی محصولات اموال تملیکی از طریق بورس کالا دارای چه مزیت هایی است پاسخ داد: این روش فروش قطعا به شفافیت بیشتر اقتصاد کمک می کند و این دست اتفاقات موجب رضایت مسوولان و مردم خواهد شد؛ بنابراین  با عرضه اموال تملیکی در بورس کالا، شاهد روند شفاف و قابل رصد این محصولات خواهیم بود.

    به گفته محمدی، وقتی نرخ مرجعی در بازار وجود داشته باشد، معامله‌گران خود را با آن تطبیق می‌دهند و دیگر واسطه گری در میان نخواهد بود.

    رییس سازمان بورس و اوراق بهادار همچنین یکی از اقدامات مهم بازار سرمایه در سال جاری را راه اندازی معاملات اختیار عنوان کرد و گفت: قراردادهای اختیار معامله در حال حاضر در بورس اوراق بهادار و بورس کالای ایران انجام می شود و درصدد هستیم با افزایش جذابیت و سهولت معاملات این قراردادها، زمینه رونق بیشتر این بازار معاملاتی جدید را فراهم کنیم.

    برچسب ها