عصر خودرو

اداره عملیات بازار منتشر کرد:

آشنایی با سازوکار معاملاتی اوراق اختیار فروش تبعی در بورس تهران

عصر بازار: "اوراق اختیار فروش تبعی" اوراقی است که براساس آن فروشنده که همان شرکت عرضه کننده اوراق می‌باشد، متعهد می‌گردد تعداد معینی از سهام شرکت را به قیمت مشخصی که اصطلاحاً به آن "قیمت اعمال" می گویند در تاریخ معین یا همان "تاریخ اعمال" از سهامدار خریداری نماید.

آشنایی با سازوکار معاملاتی اوراق اختیار فروش تبعی در بورس تهران
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از بورس تهران، سرمایه­ گذاران می­توانند در سررسید (تاریخ اعمال) در صورتی که قیمت پایانی سهام کمتر از قیمت اعمال باشد، با ارائه درخواست به شرکت بورس از طریق کارگزار، سهام خود را به فروشنده منتقل کرده و مبلغ توافق شده یا همان قیمت اعمال را دریافت کنند.

    این در حالی است که  اگر عرضه کننده اعلام کرده باشد مابه­التفاوت قیمت اعمال و قیمت پایانی سهم را در تاریخ اعمال به سرمایه­گذاران تحویل می­دهد، در این صورت سهامی از سرمایه گذار به عرضه کننده منتقل نمی­شود و فقط سرمایه­گذاران مبلغ مابه التفاوت را دریافت خواهند کرد.

    سازمان بورس و اوراق بهادار، دستورالعمل"عرضۀ اوراق اختیار فروش تبعی برای سهام شرکت‌های پذیرفته‌شده در بورس اوراق بهادار تهران" را تصویب نموده است که علاقمندان می توانند از طریق سایت شرکت بورس اوراق بهادار تهران به نشانی www.tse.ir  آن را دریافت نمایند.

    همچنین علاقه مندان می توانند برای مشاهده کامل گزارش آشنایی با سازوکار معاملاتی اوراق اختیار فروش تبعی اینجا کلیک کنند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها