عصر خودرو

رویترز:

رشد اقتصادی تمام کشورهای شورای همکاری خلیج فارس در ۲۰۱۶ کاهش یافت

عصر بازار- موسسه کوفاسه اعلام کرد رشد اقتصادی تمام کشورهای عضو شورای همکاری کشورهای حاشیه خلیج فارس به جز کویت در سال ۲۰۱۶ کاهش یافته است.

رشد اقتصادی تمام کشورهای شورای همکاری خلیج فارس در ۲۰۱۶ کاهش یافت
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فارس، موسسه کوفاسه، پیشتاز ارائه خدمات مدیریت اعتباری و اطلاعات ریسک در جهان، اعلام کرد به جز کویت رشد اقتصادی تمام کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس در سال 2016 کاهش یافته است.

    این موسسه در گزارش خود درباره چشم انداز رشد اقتصادی منطقه ای و جهانی تأکید کرد رشد اقتصادی عربستان در سال گذشته میلادی به 1.3 درصد کاهش یافته است.

    این موسسه در گزارش خود آورده است که البته پیش بینی می شود عربستان در سال 2017 بهبود نسبی رشد اقتصادی و رسیدن آن به 1.8 درصد را تجربه کند.

    این گزارش می افزاید رشد اقتصادی این کشورها به دلیل کاهش هزینه کرد عمومی مردم این کشورها در کنار تشدید سیاست های مالی در بازارهای مالی و عقب نشینی سرمایه گذاران باعث شد تا این کشورها در سال گذشته کاهش رشد اقتصادی را تجربه کردند.

    رشد اقتصادی امارات در سال 2016 به 2.3 درصد کاهش یافت و پیش بینی می شود در سال 2017 به 2.5 درصد افزایش خواهد یافت.

    گزارش کوفاسه می افزاید به این دلیل که اقتصاد امارات وابستگی کمتری نسبت به دیگر کشورهای شورای کشورهای حاشیه خلیج فارس به نفت دارد کاهش کمتری را در رشد اقتصادی خود داشته است.

    در این گزارش همچنین آمده است که رشد اقتصادی همه کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس به جز عمان و بحرین  در سال جاری روند بهبود را طی خواهد کرد.

    برچسب ها