عصر خودرو

رئیس کل بانک مرکزی:

مرحله دوم پتروشیمی کرمانشاه نیازمند منابع صندوق توسعه ملی است

عصر بازار- رئیس کل بانک مرکزی گفت: در تلاشیم که منابع ارزی مورد نیاز مرحله دوم طرح پتروشیمی کرمانشاه را از صندوق توسعه ملی تامین کنیم.

مرحله دوم پتروشیمی کرمانشاه نیازمند منابع صندوق توسعه ملی است
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا،‌ ولی الله سیف صبح سه شنبه در حاشیه بازدید از شرکت پتروشیمی کرمانشاه در جمع خبرنگاران گفت: مرحله اول این طرح که هزار و 200 نفر اشتغالزایی داشته، در حال فعالیت است.

    به گفته وی، ‌ساخت مرحله دوم این طرح نیاز به تامین ارز دارد که مدیریت شرکت پتروشیمی به دنبال آن است و ما هم تلاش می کنیم ارز مورد نیاز از منابع صندوق توسعه ملی تامین شود.

    سیف افزود: یکی از مسائل مهم برای تامین این ارز، توجیهات فنی و اقتصادی طرح است که از سوی مدیریت شرکت پتروشیمی تهیه شده است.

    رئیس بانک مرکزی عنوان کرد: آنچه برای بانک در تامین منابع مالی طرح ها مهم است، اطمینان از بازگشت سرمایه و توجیهات فنی و اقتصادی آن است که مرحله دوم طرح پتروشیمی این توجیهات را دارد.

    وی گفت: باید طی نشستی در تهران با حضور مدیران پتروشیمی کرمانشاه و مسوولان صندوق توسعه ملی این موارد را مطرح کنیم و امیدواریم که تامین منابع مالی مورد نیاز مرحله دوم این طرح سرعت بیشتری به خود بگیرد.

    سیف در مورد میزان ارز مورد نیاز این پروژه نیز گفت: اکنون نمی‌توانیم برآوردی درباره آن داشته باشیم بلکه باید در آن نشست مشترک متناسب با نیازهای طرح و حجم آن نسبت به تامین مبلغ مورد نیاز تصمیم بگیریم.

    برچسب ها