عصر خودرو

مذاکره نیکو با قزاقستان و روسیه برای ازسرگیری سوآپ نفت

عصر بازار- مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران از مذاکره شرکت نیکو با قزاقستان و روسیه برای سوآپ نفت خبر داد.

مذاکره نیکو با قزاقستان و روسیه برای ازسرگیری سوآپ نفت
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، علی کاردر از آغاز مذاکره ایران با قزاقستان و روسیه در زمینه سوآپ خبر داد و گفت: شرکت نیکو مسئول سوآپ ایران است و تیمی از این شرکت قرار بودبرای مذاکره را آغاز کنند. فعلا سوآپ گاز در برنامه نیست و محور مذاکرات سوآپ نفت است.

    بر اساس این گزارش، اواخر ماه گذشته غلام رضا منوچهری، معاون توسعه و مهندسی شرکت نفت با اشاره به مذاکره  ایران با شرکت های روسی در زمینه سوآپ نفت اظهار کرده بود مذاکرات با روس ها ادامه دارد و سوآپ انجام خواهد شد، اما زمان قطعی برای به نتیجه رسیدن مذاکرات نمی‌توان ارائه کرد.

    وی  با بیان اینکه مذاکرات با قزاقستان در زمینه سوآپ نیز در حال انجام است، افزود: با صحبت هایی که به قزاقستان شده بستر کار فراهم شده است، این مذاکرات با شرکت های دولتی قزاقستان وشرکت های خدماتی که برای آن ها کار می کنند انجام می‌شود.

    همچنین معاون امور بین‌الملل و بازرگانی وزارت نفت اوایل سال جاری از انجام مذاکرات اولیه برای سوآپ نفت و گاز با ترکمنستان، روسیه و قزاقستان خبرداده و بر لزوم فعالیت بخش خصوصی در این زمینه تاکید کرده بود. وی همچنین چندی پیش اعلام کرد ایران درباره معامله‌های سواپ نفت، با شرکت‌های روسی مذاکره می‌کند که در آغاز حجم این معامله‌ها می‌تواند 150 هزار بشکه در روز باشد و در دوره‌ای کوتاه، ممکن است این رقم به 500 هزار بشکه در روز نیز برسد.

    برچسب ها