عصر خودرو

بهای نفت اوپک رکورد زد

عصر بازار- بر اساس محاسبات دبیرخانه اوپک که روز دوشنبه اعلام شد، قیمت سبد نفت اوپک جمعه گذشته (۱۵ بهمن) به طور میانگین ۵۴ دلار و ۲۴ سنت بود که بالاترین قیمت در بیش از ۱۸ ماه گذشته است و ۰.۶ درصد نسبت به روز پیش از آن افزایش دارد.

بهای نفت اوپک رکورد زد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، چنین قیمتی از 15 ژوئیه 2015 (اواخر تیر 1394) تا کنون بی سابقه بوده است.

    بنا به اعلام سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک)، بهای نفت این سازمان پنجشنبه گذشته 53 دلار و 93 سنت بود.

    بر اساس این گزارش، جمعه گذشته وزارت خزانه داری آمریکا با انتشار بیانیه ای در تارنمای خود، 25 شخصیت حقیقی و حقوقی ایران را به بهانه انجام آزمایش موشکی به فهرست تحریم های آمریکا علیه کشورمان افزود. این امر سبب شد قیمت های نفت تا اندازه ای افزایش یابد.

    بهای نفت برنت دریای شمال در پایان معاملات جمعه گذشته بازار لندن به 56 دلار و 81 سنت رسید که نسبت به روز پیش از آن 0.4 درصد افزایش داشت.

    هر بشکه نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا نیز در پایان معاملات جمعه گذشته بازار نایمکس نیویورک با 0.5 درصد افزایش نسبت به روز پیش از آن به بهای 53 دلار و 83 سنت معامله شد.

    **بازار نفت همچنان تحت تاثیر نگرانی از تحریم ایران

    بنا به اعلام رویترز، نگرانی از تحریم های جدید آمریکا علیه ایران امروز (دوشنبه) نیز بازارهای نفت را تحت تاثیر قرار داد که به گفته کارشناسان این تاثیر ممکن است ادامه داشته باشد.

    قیمت نفت برنت دریای شمال که دو سوم نفت های جهان از جمله نفت اوپک نیز بر پایه آن قیمت گذاری می شوند، در ساعت 07:50 امروز به وقت گرینویچ در بازار لندن با 15 سنت افزایش نسبت به جمعه گذشته به 56 دلار و 96 سنت رسید.

    هر بشکه نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا در بازار نایمکس این کشور به بهای 54دلار و یک سنت معامله شد که نسبت به جمعه گذشته 18 سنت افزایش داشت.

    الجزایر، آنگولا، اکوادور، گابن، ایران، عراق، کویت، لیبی، نیجریه، قطر، امارات متحده عربی، عربستان سعودی و ونزوئلا اعضای اوپک هستند.

    برچسب ها