عصر خودرو

روز گذشته به ثبت رسید؛

انعقاد ۲۰ هزار قرارداد آتی سکه در بورس کالا

عصر بازار- معاملات آتی سکه در بورس کالای ایران، طی روز گذشته به ۲۰هزار و ۵۷۳ قرارداد و ارزش دو هزار و ۸۵۶ میلیارد ریال رسید که نسبت به روز شنبه رشد ۱۵ درصدی را تجربه کرد، چرا که طی این روز حجم معاملات به ۱۷ هزار و ۸۵۸ قرارداد رسیده بود.

انعقاد ۲۰ هزار قرارداد آتی سکه در بورس کالا
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از بورس کالای ایران، اگر چه اخبار مربوط به سیاست های جدید ترامپ نتوانست بازار داخلی ارز را هیجانی کند، اما روز یکشنبه شاخص بازار ارز از کانال سکه تحریک شد.

    از سویی پیش بینی ها از روند رو به بالای اونس در هفته جاری و از سوی دیگر افزایش تقاضا برای طلا و سکه به‌دلیل ایام مبارک دهه فجر موجب رشد بهای سکه در بازار نقدی شده بود که بازار آتی نیز با تبعیت از بازار نقدی روند مثبتی را به ثبت رساند.

    به این ترتیب روز گذشته قیمت سکه در معاملات آتی بورس کالای ایران نیز در هر 5 سررسید روند صعودی را تجربه کرد، به طوری که براساس آمار معاملات، سکه تحویل اسفند ماه با ثبت قیمت یک میلیون و 228 هزار تومان، افزایش 0/51 درصدی را تجربه کرد. این در شرایطی است که قرارداد تحویل اردیبهشت 96 با قیمت یک میلیون و 273 هزار تومان رشد 0/54 درصدی را به ثبت رساند. از سویی سکه تحویل تیر سال آتی با نرخ یک میلیون و 314 هزار تومان به فروش رسید و با افزایش 0/47درصدی همراه شد. همچنین سررسید شهریور ماه سال آینده با نرخ یک میلیون و 354 هزار تومان معامله و رشد 0/56درصدی را تجربه کرد و در پایان نیز سررسید آبان سال 96 با قیمت یک میلیون و 398 هزار تومان معامله شد و افزایش 0/57درصدی را به ثبت رساند.

    نگاهی به بازار نقدی

    در هفدمین روز بهمن ماه، دلار معاملات خود را با قیمت 3هزار و 859تومان آغاز کرد که 13 تومان بالاتر از روز شنبه بود. در ادامه روز، این ارز رشد بیشتری را تجربه کرد و در نهایت با قیمت 3 هزار و 865تومان به کار خود پایان داد که 19 تومان بالاتر از روز شنبه بود.

    سکه نیز طی این روز همزمان با رشد بهای دلار، از مرز یک میلیون و 200 هزار تومان عبور کرد و به قیمت یک میلیون و 201 هزار تومان رسید که این قیمت که 8 هزار تومان بالاتر از روز ابتدایی هفته بود، موجب شد فلز گرانبهای داخلی به بالاترین قیمت از 23 دی‌ماه برسد.

    همچنین نیم سکه و ربع سکه به ترتیب 629 و 333 هزار تومان داد و ستد شد.

    برچسب ها