عصر خودرو

توافق اوپک و غیر اوپک درخدمت سفته‌بازان بازار نفت است

عصر بازار- توافق تولیدکنندگان نفت عضو و غیر عضو اوپک با ایجاد شرایط وارونگی در بازار نفت، سود سرمایه گذاران را بالا می‌برد.

توافق اوپک و غیر اوپک درخدمت سفته‌بازان بازار نفت است
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، شبکه خبری بلومبرگ گزارش کرد که توافق کاهش تولید نفت از همین حالا هم سبب شده است سفته بازان بیش از هر زمان دیگری نسبت به افزایش قیمت نفت امیدوار باشند. با ادامه تأثیر کاهش تولید نفت بر بازارها، جذابیت نفت خام ممکن است در آینده حتی از این هم بیشتر شود.

    کاهش عرضه سبب شده است برای نخستین بار در دو سال اخیر، محموله های نفت تحویلی در کوتاه مدت، نسبت به محموله های تحویلی در آینده، قیمت بالاتری داشته باشند.

    کاهش تدریجی سطح ذخیره سازی نفت جهان در پی توافق اوپک سبب می شود قیمت محموله های نفت تحویلی در کوتاه مدت از رشد بیشتری برخوردار شوند و این مسئله، فرصتی تازه برای سرمایه گذاران ایجاد می کند و آنها می توانند با پیروی از راهبرد خرید محموله‎ها و حفظ آنها برای فروش در آینده، سود ببرند.

    عرضه بیش از حد نفت در بازارهای جهانی سبب شده بود از سال 2014 میلادی به این سو، محموله های نفتی تحویلی در کوتاه مدت، نسبت به محموله‎های آتی قیمت کمتری داشته باشند.

    برچسب ها