عصر خودرو

قیمت جهانی نفت افزایش یافت

عصر بازار- قیمت هر بشکه نفت برنت امروز با ۲۶ سنت افزایش نسبت به رقم پایانی هفته گذشته به ۵۷ دلار و ۰۷ سنت رسید.

قیمت جهانی نفت افزایش یافت
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از تسنیم، نگرانی ها از اینکه تحریم های جدید آمریکا علیه ایران ممکن است بر عرضه نفت خام تاثیر بگذارد موجب شد تا قیمت نفت در معاملات اولین روز کاری هفته افزایش یابد، اما مشاهده اعلائمی از افزایش بیشتر تولید نفت خام آمریکا موجب شد تا رشد قیمت ها چندان محسوس نباشد.

    تنش ها بین تهران و واشنگتن از زمان آزمایش موشکی بالستیک تهران و وضع تحریم های تازه از سوی واشنگتن بالا گرفته است.

    بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت امروز با 26 سنت افزایش نسبت به رقم پایانی هفته گذشته به 57 دلار و 07 سنت رسید. قیمت نفت خام آمریکا نیز 25 سنت افزایش داشت و به 54 دلار و 08 سنت رسید.

    تجار گفتند، تنش در روابط تهران و واشنگتن این نگرانی را افزایش داده که تحریم های آمریکا ممکن است دامنه بیشتری بگیرد و بر صادرات نفت ایران تاثیر بگذارد. ایران سال گذشته پس از چند سال تحریم توانست به بازار نفت برگردد.

    موسسه ای ان زد روز دوشنبه در یادداشتی نوشت: «افزایش مجدد و قوی فعالیت های حفاری در آمریکا نگرانی از تنش در روابط ایران و آمریکا را تا حدی خنثی کرده است.»

    موسسه بیکر هاگز روز جمعه گزارش داد که شرکت های حفاری آمریکا در هفته منتهی به سوم فوریه 17 سکوی نفتی به تعداد سکوهای خود افزودند و مجموع سکوها را به 583 مورد رساندند که بالاترین رقم از اکتبر 2015 تاکنون بوده است.

    افزایش تولید نفت در آمریکا تلاش های اوپک و دیگر تولید کنندگان از جمله روسیه برای پایان دادن به مازاد عرضه نفت در بازارهای جهانی را تضعیف می کند. این کشورها متعهد شده اند تولید خود را در نیمه نخست سال 2017 به میزان 1.8 میلیون بشکه در روز کاهش دهند.

    برچسب ها