عصر خودرو

کرباسیان خبر داد

آغاز ۲۵۰ هزار کیلومتر اکتشاف معدنی

عصر بازار- رئیس سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران(ایمیدرو) گفت: ۲۵۰ هزار کیلومتر کار اکتشافی را شروع کرده‌ایم.

آغاز ۲۵۰ هزار کیلومتر اکتشاف معدنی
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، مهدی کرباسیان در مراسم آغاز عملیات احداث کارخانه آهک هیدراته در پلدختر اظهار کرد: استقلال یکی از عظیم‌ترین دست‌آوردهای انقلاب اسلامی است. ایران در صحنه بین‌الملل عزت دارد و از امکانات و ظرفیت‌های خود بهره‌برداری می‌کند.

    وی گفت: کارخانه آهک هیدراته پلدختر یکی از پروژه‌های مهم در بحث اقتصاد مقاومتی است که از خام‌فروشی جلوگیری می‌کند و صنایع را رونق می‌دهد و در صنعت فولاد و مس جزو ضرورت‌های تولید است.

    کرباسیان با تشکر از پیگیری‌های استاندار لرستان و نماینده پلدختر برای این پروژه، افزود: محصولات کارخانه آهک هیدراته پلدختر منافع زیادی برای کشور دارد. بودجه این پروژه کامل دیده شده و جای هیچ نگرانی نیست.

    معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در ادامه یادآور شد: ایران پانزدهمین کشور در دنیا از لحاظ معدنی است و اگر اکتشافات را خوب انجام دهیم به رتبه زیر 10 خواهیم آمد. میزان ذخایر معدنی کشور 700 میلیارد دلار بوده و اعتقاد داریم دو برابر این مقدار ذخایر معدنی داریم.

    وی با بیان اینکه در گذشته 100 هزار کیلومتر کار اکتشافی انجام داده‌ایم، ادامه داد: در حال حاضر 250 هزار کیلومتر کار اکتشافی را شروع کرده‌ایم.

    کرباسیان اظهار کرد: دولت با وجود همه مشکلات، پروژه‌های زیادی را افتتاح و به بهره‌برداری رسانده است.

    رئیس هیأت عامل ایمیدرو با بیان اینکه 73 پروژه را عملیاتی کرده‌ایم، افزود: سیاست دولت این است که بخش خصوصی را حمایت کند و ما(ایمیدرو) پیشتاز توسعه هستیم.

    برچسب ها