عصر خودرو

دستکاری ترامپ در ارزش دلار؟

عصر بازار- با توجه به کاهش ارزش دلار در چندروز اخیر، شایعاتی مبنی بر عمدی بودن این کاهش از طرف ترامپ در بازار ایجاد شده است.

دستکاری ترامپ در ارزش دلار؟
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از خبرآنلاین، نگرانی دیگری که برای سرمایه گذاران در بازار پیش آمد، کاهش ارزش دلار است.

    ارزش دلار که پس از انتخابات آمریکا روند صعودی داشت با افت شدیدی رو به رو شد. این در حالی است که برخی از کارشناسان بر این باورند که ترامپ مخصوصا ارزش دلار را پایین آورده است. به همین ترتیب شاخص دلار در بازار پس از رشد 7.1 درصدی که از ژانویه داشت با کاهش 2.6 درصدی رو به رو شد.

    از سوی دیگر هفته گذشته، بانک مرکزی آمریکا بعد از دو روز  نشست تصمیم گرفت نرخ بهره را در این کشور همچنان ثابت نگه دارد. بر همین اساس بعد از تصمیم فدرال رزرو در رابطه با عدم افزایش نرخ بهره در آمریکا ارزش دلار به کمترین میزان 12 ماه گذشته سقوط کرد. اقتصاددان ها بر این باورند که فدرال رزرو با این حرکت خود نخواسته نشانه ای مبنی بر نا امنی چشم‌انداز اقتصادی آمریکا ارسال کند.

    در واکنش به این اتفاق شرکت ها انتظارات خودشان را پایین آوردند ولی از سوی دیگر مصرف کننده ها و مشتریان در بازار احساس بهتری دارند. برخلاف ارزش دلار، سود آوری شرکت ها در چهارماهه آخر سال 2016 روندی افزایشی داشتند به طوری که سودآوری شرکت ها نسبت زمان مشابه سال گذشته افزایش داشتند.

    برچسب ها