عصر خودرو

روز گذشته به ثبت رسید؛

رشد حجم معاملات آتی سکه

عصر بازار- معاملات آتی سکه در بورس کالای ایران، طی روز گذشته به ۱۷هزار و ۸۵۸ قرارداد و ارزش دو هزار و ۴۶۷ میلیارد رسید که نسبت به روز پنجشنبه رشد ۵ درصدی را تجربه کرد، چرا که طی این روز حجم معاملات به ۱۶ هزار و ۸۶۳ قرارداد رسیده بود.

رشد حجم معاملات آتی سکه
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از بورس کالای ایران، قیمت جهانی اونس طلا روز جمعه در مقایسه با پنجشنبه گذشته (چهاردهم بهمن) 21 دلار افزایش یافته و با توجه به افزایش اندک نرخ دلار در بازار، روی قیمت سکه  در بازار داخلی و آتی بورس کالای ایران در اولین روز هفته تاثیر گذاشته است.

    به این ترتیب روز گذشته قیمت سکه در معاملات آتی بورس کالای ایران نیز در هر 5 سررسید روند صعودی را تجربه کرد، به طوری که براساس آمار معاملات، سکه تحویل اسفند ماه با ثبت قیمت یک میلیون و 226 هزار تومان، افزایش 0/3 درصدی را تجربه کرد. این در شرایطی است که قرارداد تحویل اردیبهشت 96 با قیمت یک میلیون و 266 هزار تومان رشد 0/38 درصدی را به ثبت رساند. از سویی سکه تحویل تیر سال آتی با نرخ یک میلیون و 308 هزار تومان به فروش رسید و با افزایش 0/5درصدی همراه شد. همچنین سررسید شهریور ماه سال آینده با نرخ یک میلیون و 347 هزار تومان معامله و رشد 0/51درصدی را تجربه کرد و در پایان نیز سررسید آبان سال 96 با قیمت یک میلیون و 390 هزار تومان معامله شد و افزایش 0/61درصدی را به ثبت رساند.

    نگاهی به بازار نقدی

    همسو با رشد قیمت اونس و دلار، سکه تمام بهار آزادی در بازار نقدی در مسیر افزایشی قرار گرفت و به قیمت یک میلیون و 190 هزار تومان رسید. فلز گرانبهای داخلی در کنار بهره بردن از رشد اونس و دلار، از اهرم صعود اونس در بازارهای جهانی نیز استفاده کرد.

    همچنین نیم سکه و ربع سکه به ترتیب 629 و 333 هزار تومان داد و ستد شد.

    برچسب ها