عصر خودرو

معاون ناشران شرکت بورس اوراق بهادار تهران؛

معرفی صنایع جدید و جذاب در عرضه های اولیه مد نظر است

عصر بازار- مشکلی که مدتی است عرضه های اولیه را از سوی سهامداران با چالش مواجه کرده طولانی شدن دوران منفی بازار است. اما اگر بازار فقط به شرایط فعلی بازار نگاه کند شاید عملاً نشود عرضه اولیه ای انجام داد.

معرفی صنایع جدید و جذاب در عرضه های اولیه مد نظر است
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از سنا، سید روح الله حسینی مقدم، معاون ناشران شرکت بورس اوراق بهادار تهران با بیان مطلب فوق در آستانه عرضه اولیه "برکت" گفت: یک مدت طولانی بازار منفی بوده اما اگر در عرضه های اولیه فقط به شرایط معاملاتی بازار نگاه شود شاید نشود عرضه اولیه انجام داد اما شاید یک عرضه اولیه جدید آنهم از یک صنعت جذاب شرایط مطلوبی را برای سرمایه گذارانی که مترصد سرمایه گذاری هستند ایجاد کند.

    این مقام مسوول با بیان اینکه در عرضه های اولیه علاوه بر ذخیره نقدینگی برای سهامداران، جریان نقدینگی مناسبی برای شرکت های جدید الورود ایجاد می شود، افزود: عرضه های اولیه ایجاد جریان نقدینگی برای تامین شرکت هایی است که سهامشان در بازار عرضه می شود. بدین ترتیب این فضا برای شرکت ها فراهم می شود که از بازار سرمایه جذب نقدینگی داشته باشند.

    حسینی مقدم با تأکید بر این نکته که شرکت بورس به دنبال عرضه اولیه در صنایع جدید و جذاب است، اظهار داشت: در عرضه های اولیه به سمت صنایع جذاب و همچنین صنایعی که مورد توجه بازار است حرکت می شود و شرکت هایی معرفی می شوند که شرایط خوبی دارند و حضورشان در بازار کمک کننده است و سرمایه گذارن شرایط آنها را برای سرمایه گذاری مطلوب می بینند.

    وی افزود: تمام تلاش شرکت بورس این است که شرکت هایی به بازار معرفی شود که خوش نام و کم ریسک باشند تا بتوانند به بازار سرمایه کمک کنند.

    این معاون شرکت بورس نکته بعدی در عرضه های اولیه را زمان سنجی در عرضه ها برشمرد و گفت: علاوه بر سنجش شرکت از سوی دیگر شرایط بازار نیز سنجیده می شود و به کشش بازار نگاه می شود تا معرفی نماد متناسب با شرایط بازار همراه باشد.

    حسینی مقدم با قبول کاهش قیمت ها در آستانه عرضه های اولیه گفت: این نکته را قبول داریم که چه در شرایط مثبت چه در شرایط منفی بازار، عرضه های اولیه باعث افت در قیمت ها می شود چون عده ای از سهامداران با خروج از سرمایه گذاری های قبلی قصد ورود به سرمایه گذاری جدید دارند.

    وی ادامه داد: اما بدون شک عده ای هستند که برای ورود در عرضه های اولیه نقدینگی جدید به بازار تزریق می کنند و دستی به سرمایه گذاری های قبلی خود نمی زنند و همین امر منجر به رشد ارزش معاملات در بازار می شود در نتیجه معرفی یک عرضه اولیه آنهم بعد از یک مدت طولانی مفید خواهد بود.

    برچسب ها