عصر خودرو

یک منبع آگاه خبر داد:

فرانسوی‌ها قرارداد خرید بلندمدت نفت خام از ایران را امضا کردند

عصر بازار- منبع آگاه از امضای قرارداد فروش بلندمدت نفت خام به شرکت توتال فرانسه در هفته گذشته خبر داد و گفت: قرارداد فروش بلند مدت نفت خام ایران به برخی پالایشگرهای آسیایی تا ۲ ماه آینده امضا می‌شود.

فرانسوی‌ها قرارداد خرید بلندمدت نفت خام از ایران را امضا کردند
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فارس، یک منبع آگاه از امضای قرارداد صادرات نفت خام ایران به صورت یک ساله با شرکت توتال در هفته گذشته خبر داد و گفت: برخی از شرکت‌های اروپایی که تاکنون مشتری نفت خام ایران به صورت تک محموله بودند اعلام کرده‌اند حاضرند از این به بعد خرید نفت خام از ایران را به صورت بلند مدت انجام دهند.

    این منبع آگاه همچنین از امضای قرار داد پالایشگرهای آسیایی به منظور خرید بلند مدت نفت خام از ایران تا یک یا دو ماه آینده خبر داد.

    وی با اشاره به تقاضای شرکت های اروپایی برای خرید نفت خام سنگین از ایران در ماه های اخیر گفت: شرکت ملی نفت ایران نیز براساس برنامه ریزی که اخیرا انجام داده است افزایش تولید نفت خام سنگین را در دستور کار خود قرارداده است.

    این منبع آگاه در پاسخ به این سوال که وضعیت صادرات نفت خام سبک و میعانات گازی ایران چه خواهد شد،گفت: به دنبال تغییر ساختار در برخی از پالایشگاه های داخلی که توسط شرکت ملی پالایش و پخش فرارورده‌های نفتی آغاز شده است نفت خام سبک در داخل کشور تبدیل به فراورده باارزش افزوده بیشتر خواهد شد و همچنین با راه اندازی پالایشگاه میعانات گازی ستاره خلیج فارس نگرانی بابت مصرف میعانات گازی در داخل کشور بر طرف می شود.

    بر اساس این گزارش، روز گذشته علی کاردر مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران از صادرات روزانه 600 هزار بشکه نفت خام ایران به اروپا خبر داد و گفت رکورد صادرات نفت خام ایران به اروپا در ماه گذشته با صادرات 900 هزار بشکه نفت خام به این منطقه شکسته شد.

    وی همچنین از مذاکره با شرکتهای اروپای شرقی برای خرید نفت از ایران خبر داد.

    چندی قبل یک مقام مسوول در شرکت ملی نفت ایران از صادرات نفت خام ایران به 15 کشور جهان خبر داده بود که از طریق نفتکش های داخلی و خارجی اقدام به خرید نفت از ایران می‌کنند.

    برچسب ها