عصر خودرو

قائم‌مقام سازمان توسعه تجارت خبر داد

پیش بینی صادرات ۱۰ میلیارد دلاری خدمات گردشگری در سال ۹۵

عصر بازار- قائم‌مقام سازمان توسعه تجارت گفت: صادرات خدمات گردشگری ایران تا سال جاری با ۲ میلیارد دلار افزایش در مقایسه با سال ۹۴ به ۱۰ میلیارد دلار می رسد.

پیش بینی صادرات ۱۰ میلیارد دلاری خدمات گردشگری در سال ۹۵
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از تسنیم، محمدرضا مودودی اظهار کرد:  با برگزاری "نخستین همایش تجاری‌سازی خدمات گردشگری" در ایران به دنبال آن هستیم که بستر گردشگری در کشور را به فرصتی برای تولید ثروت و ارزآوری تبدیل کنیم.

    وی با تاکید بر اهمیت صنعت گردشگری و در آمد زا بودن این صنعت در کشور  گفت: در 150 کشور صنعت گردشگری جزو پنج قلم اول حوزه صادرات و در 60 کشور رتبه اول صادرات آنها به حساب  می آید و نقش مهمی در در آمد زایی آنها دارد.

    قائم‌مقام سازمان توسعه تجارت ادامه داد: حدود یک میلیادرو 230 میلیون نفر در دنیا سالانه مسافرت می‌کنند و گردشگر هستند که ما نیز باید سهم خودمان از این جمعیت افزایش دهیم.

    وی تصریح کرد: در سند چشم‌انداز 1404 مطرح‌شده است تا 20 میلیون گردشگر را به سمت ایران  بایدهدایت و 25 میلیارد دلار در آمد کسب کنیم. برای تحقق این موضوع باید زیر ساخت‌های لازم فراهم شود و فضای اقامتی، حمل و نقل و خدمات لازم را فراهم کنیم.

    وی با بیان اینکه گزارش یورو مانیتور نشان می‌دهد که از 10 اول کشور بزرگ توریست پذیر 7 کشور آسیایی هستند افزود: ایران نیز جاذبه‌های زیادی برای گردشگری دارد و جزو 10 کشور دارای جاذبه‌های گردشگری  به لحاظ تاریخی، مذهبی، تمدنی، سلامت و اقلیمی است اما هنوز نتوانسته ایم از این ظرفیت‌ها استفاده کنیم.

    مودودی تأکید کرد:  ایران سالانه 8 میلیارد دلار صادرات از بخش گردشگری کسب کرده است درحالی‌که ظرفیت صادرات 38 میلیارد دلار صادرات و ارزآوری از بخش گردشگر داریم.

    وی یادآورشد : این صادرات ایران از بخش توریسم بیشتر مربوط به گردشگران حوزه سلامت و مذهبی است.

    مودودی گفت: در سال 94، 8 میلیارد دلار از بخش گردشگری درآمد داشته‌ایم و پیش‌بینی‌شده که این رقم در سال جاری به 10 میلیارد دلار برسد.

    قائم‌مقام سازمان توسعه تجارت  با بیان اینکه در بخش فیزیکی و نرم افزاری مشکلات زیرساختی برای گردشگری  ایران وجود دارد گفت:  به طور مثال درصورتی‌که گردشگری به ایران بیاید و برای استفاده از جاذبه‌های کشور در ترافیک عید و تعطیلات جاده شمال  کشور بماند، کشورمان جذابیت خود را برای آنها از دست می‌دهد.

    وی افزود: در بخش کارت‌های بانکی بین‌المللی، برای نقل‌وانتقال پول در ایران نیز مشکل‌داریم و هنوز نیز نتوانسته ایم این مشکل را برطرف کنیم. از طرفی نیز اختلافات فرهنگی وجود دارد که این امر نیز یکی از موانع است.

    مودودی گفت: برای معرفی جاذبه‌های توریستی ایران در خارج کشور نیز خوب کار نشده است به‌طوری‌که هنوز بسیاری از توریست های خارجی وقتی به ایران می آیند می‌گویند که ایران را کشف کرده‌ایم.

    برچسب ها