عصر خودرو

سفیر آلمان:

برجام فرصت های خوبی در ایران ایجاده کرده است

عصر بازار- نماینده جمهوری فدرال آلمان در جمهوری اسلامی ایران گفت: پس از اجرایی شدن برجام فرصت های خوبی در ایران ایجاد و نتایج آن قابل لمس است.

برجام فرصت های خوبی در ایران ایجاده کرده است
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا،  میکائیل کلور برشتولد روز شنبه در آیین افتتاح اصلاح سامانه خنک کن واحد دوم نیروگاه شهید مفتح همدان افزود: پس از برداشته شدن تحریم هسته ای، ادامه روابط ایران و آلمان و روابط تجاری دو کشور گسترش خواهد یافت و محدود نمی شود.
    وی اظهار کرد: تعداد بیشماری از تاجران آلمانی و هیات های اقتصادی در آلمان به ایران سفر کرده اند و روابط قدیمی خود را تجدید و روابط جدید ایجاد کرده اند و در این راستا شرکت های آلمانی بیشتری دفاتر خود را در ایران راه اندازی کرده اند.
    میکائیل کلور برشتولد ادامه داد: ایرباس هم تحویل داده شد و در زمان تحویل این هواپیما در هامبورگ برای ایرباس مراسم گرفته شد و این دستاوردها پایه و اساس امور برجام و توافق هسته ای است.
    وی تصریح کرد: آلمان همچنان با تمام توان از این توافق حمایت می کند و امروز نشان داد که همراه هم مسیر درستی را انتخاب کردیم.
    سفیر آلمان در ایران همچنین گفت: امروز جرات و آینده نگری شرکای ایرانی و آلمانی برای افتتاح نیروگاه خورشیدی نتیجه بخش شده و این سرمایه گذاری 15 میلیون یورویی به نوعی آینده نگری بود.
    وی اضافه کرد: خورشید منبع انرژی آینده است و با ایجاد 2 پروژه 14 مگا وات نیروگاه خورشیدی در همدان که امروز به ثمر نشست، ایران توانست اهدف خود در توسعه نیروگاه های خورشیدی را افزایش دهد.
    وی ادامه داد: کشور آلمان در حوزه نیروگاه خورشیدی تولیدکنندگان خوبی دارد و از پیشگامان انرژی تجدید پذیر است و در این زمینه شرکت های آلمانی در حال مطالعه هستند.
    استان همدان 19 هزار کیلومترمربع مساحت و یک میلیون و 700 هزار نفر جمعیت دارد و تعداد مشترکان برق استان تاکنون 700 هزار مشترک است.
    100 درصد جمعیت شهری و روستایی استان از نعمت برق برخوردار هستند و به یک هزار و 80 روستای استان برق رسانی شده و امسال نیز به تنها روستایی که مردمش مهاجرت معکوس داشته‌اند برقرسانی شد.

    برچسب ها