عصر خودرو

چیت چیان:

۳ میلیارد دلار سرمایه گذاری برای ایجاد نیروگاه های تجدیدپذیردرراه است

عصر بازار- وزیر نیرو با بیان اینکه صنعت برق درسالهای اخیر تحولات بسیار بزرگی را تجربه کرده که مهمترین آن روی آوردن به تولید برق ازمنابع تجدیدشونده است، گفت: امیدواریم در زمان کوتاهی شاهد سرمایه گذاری سه میلیارد دلاری در بخش ایجاد نیروگاه های تجدیدپذیر باشیم.

۳ میلیارد دلار سرمایه گذاری برای ایجاد نیروگاه های تجدیدپذیردرراه است
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، حمید چیت چیان روز شنبه در حاشیه بهره برداری از سه نیروگاه هفت مگاواتی خورشیدی در همدان در جمع خبرنگاران افزود: در سالهای اخیر هزینه سرمایه گذاری در نیروگاه های خورشیدی به شدت کاهش یافته بود در حالی که در دنیا این موضوع توسعه بی سابقه ای داشته است.
    وی تصریح کرد: در ایران برنامه ریزی وسیعی انجام شده که در طول برنامه ششم که در قانون برنامه به تصویب رسیده است قرار است پنج هزار مگاوات نیروگاه های تجدیدشونده که بیشتر خورشیدی و بادی هستند، احداث شود.
    وی ادامه داد: قبل از افتتاح نیروگاه های خورشیدی همدان، بزرگترین نیروگاه کشور با ظرفیت یک مگاوات بوده است اما امروز در همدان دو نیروگاه هفت مگاواتی بهره برداری و همزمان عملیات اجرایی سه نیروگاه هفت مگاواتی نیز آغاز شده است.
    وی افزود: یک نیروگاه 10 مگاواتی نیز به زودی در اصفهان وارد مدار می شود .
    وزیر نیرو اعلام کرد: در ایام دهه مبارک فجر در سطح کشور سه سد افتتاح و 6 طرح آبگیری می شود .
    چیت چیان با بیان اینکه سه نیروگاه بزرگ فسیلی نیز در این ایام به بهره برداری می رسد، افزود: 21 طرح آبرسانی، 22 شبکه فاضلاب و تصفیه خانه از دیگر طرح های دهه فجر است.
    وی ادامه داد: در این دهه همچنین یک هزار و 157 روستا آب آبرسانی و 525 روستا نیز به برق متصل می شود.
    استان همدان 19 هزار کیلومترمربع مساحت و یک میلیون و 700 هزار نفر جمعیت دارد و تعداد مشترکان برق استان تاکنون 700 هزار مشترک است.
    100 درصد جمعیت شهری و روستایی استان از نعمت برق برخوردار هستند و به یک هزار و 80 روستای استان برق رسانی شده و امسال نیز به تنها روستایی که مردمش مهاجرت معکوس داشته‌اند برقرسانی شد.
    وزیر نیرو در پنجمین روز از ایام الله دهه فجر به منظور بهره برداری و آغاز عملیات اجرایی چندین طرح برقرسانی و آبرسانی به استان همدان سفر کرده است.

    برچسب ها