عصر خودرو

پایگاه خبری مارکت واچ آمریکا:

چرا بازار نفت به تحریم جدید آمریکا علیه ایران واکنش چندانی نشان نداد؟

عصر بازار- پایگاه خبری مارکت واچ (Market Watch) آمریکا در تحلیلی علت واکنش محدود بازارهای نفت به تحریم های جدید آمریکا علیه چند شخصیت حقیقی و حقوقی کشورمان را بررسی کرد.

چرا بازار نفت به تحریم جدید آمریکا علیه ایران واکنش چندانی نشان نداد؟
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، پایگاه خبری یاد شده در تحلیلی به قلم «میرا پی.سائفانگ( Myra P. Saefong) » نوشت؛ کاخ سفید دیروز (جمعه) تحریم های جدیدی علیه ایران وضع کرد، اما بازارهای نفت واکنش چندانی به این اقدام نشان ندادند.

    بازارهای نفت دیروز توجه چندانی به این خبر نکردند و قیمت نفت های برنت دریای شمال و وست تگزاس اینترمدیت آمریکا تنها کمتر از 30 سنت یا 0.5 درصد نسبت به روز پیش از آن افزایش پیدا کرد.

    «مایک فلاین Mike Flynn» مشاور امنیت ملی دیروز در بیانیه ای اعلام کرد، آمریکا 25شخص حقیقی و نهاد ایرانی را که به برنامه موشک بالستیک و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی این کشور کمک می کردند، تحریم کرد.

    وی ادعا کرد، این تحریم ها به خاطر رفتارهای فراقانونی ایران از جمله ایجاد مزاحمت برای تردد کشتی ها و تکرار آزمایش موشک های بالستیک وضع شده است.

    «جیمز ویلیامز James Williams » اقتصاددان انرژی در موسسه تحقیقاتی «دبلیو تی آر جی اکونومیکس WTRG Economics» انگلیس پس از انتشار خبر تحریم های جدید آمریکا علیه برخی نهادها و اشخاص حقیقی ایران به مارکت واچ گفت: احتمال می رود این اقدام ها مشکلات جدی ایجاد نکند، مگر اینکه واکنش ایران ایجاد مزاحمت بیشتر برای کشتی ها در خلیج فارس باشد.

    براساس این گزارش، ایران اقدام آمریکا در تحریم چند شخص حقیقی و حقوقی این کشور را سرزنش و اعلام کرد: ایران نیز علیه شرکت ها و اشخاص حقیقی آمریکایی اقدام متقابل خواهد کرد.

    «اضافه شدن 12 شخصیت حقوقی و 13 شخصیت حقیقی ایرانی به فهرست تحریم های آمریکا تنها چند روز پس از آن انجام شد که کاخ سفید در این زمینه به ایران هشدار داد.»

    «جینا دلانسیJenna Delaney» تحلیلگر نفتی پلاتس آنالیتیکس(Platts Analytics) زیرمجموعه شرکت انرژی «اس اند پی گلوبال پلاتسS&P Global Platts» انگلیس به مارکت واچ گفت: بنا به اعلام آمریکا، این تحریم ها، برنامه جامع اقدام مشترک یا برجام که بر اساس آن تحریم علیه صادرات نفت ایران لغو شد، تحت تاثیر قرار نخواهد داد.

    وی افزود: بنابراین، با اینکه که خطر تحریم جدید یا ریسک ژئوپلیتیکی همیشه وجود دارد، اما بازارها اکنون به این مساله توجه نمی کنند.

    این گزارش افزود: «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری امریکا تا کنون در توییتر خود در مورد تحریم های جدید اظهار نظر نکرده است. در اوایل وقت پنجشنبه گذشته وی هشدار کاخ سفید را تکرار کرد، مبنی بر اینکه ایران باید به خاطر قرارداد بسیار بدی که آمریکا با این کشور منعقد کرد، ممنون باشد.

    برچسب ها