عصر خودرو

دورنمای میان مدت طلای جهانی و طلای داخلی :

طلای جهانی و دورنمای پرنوسان

عصر بازار - طلای جهانی در فاصله زمانی تا پایان سال میلادی جاری در بین دو سطح ۱۱۵۰ دلار در هر اونس و با احتمال ضعیفتر سطح ۱۰۷۰ دلار در هر اونس تا ۱۳۱۰ دلار برای هر اونس نوسان خواهد داشت. اما به دلیل ماهیت رفتاری فعلی در این کانال دارای نوسانات زیادی خواهد بود. در حال حاضر علامت قوی از نفوذ به این سطوح و شکست آنها وجود ندارد و معامله‌گران بلند مدت می‌توانند در این سطوح با ریسک کمتری به بازار وارد و یا از بازار خارج شوند.

طلای جهانی و دورنمای پرنوسان
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار»، سطوح و نواحی مهم قیمتی در اعداد 1150 و 1170 و  1190 و 1210 و  1257 و 1290 و 1310  دلار در هر انس هستند و این نواحی می‌توانند نواحی بالقوه برای اهداف و یا انعکاس قیمت باشند که معامله‌گران میان مدت می‌توانند از این سطوح برای تعیین نواحی  ورود و خروج‌های خود استفاده کنند.
    بازار طلای داخلی و تمایلات صعودی
    قیمت طلای داخلی یا مظنه طلای داخلی برای چند ماه آینده احتمالا یک افزایش بالای 10 درصد را تجربه خواهد کرد و قیمت به مرور و البته با نوسانات نسبتا زیاد تا ناحیه 560 هزار تومان بر هر مثقال  برای طلای 17 عیار صعود خواهد داشت. در این مسیر نواحی 500 هزار تومان و 520 هزار تومان چالشهای مهم  صعود را  بالقوه دارا هستند. قیمت طلای داخلی به دلیل وابستگی شدیدی که به نرخ دلار دارد و از طرفی این نرخ نیز فعلا صعودی به نظر می‌رسد احتمال اینکه نرخ رشد قیمت طلای داخلی از 10درصد نیز بیشتر شود وجود دارد که نرخ را تا مرزهای 600 هزار تومان در هر مثقال نیز حرکت خواهد داد. با توجه به این تحلیل و طی ماه‌های آینده، ورود به موقعیت خرید از  ریسک کمتری برخوردار هستند و موقعیتهای فروش دارای ریسک نسبی زیادتری خواهند بود .

    نویسنده: سعید محمدی جزی تحلیلگر بازار
    برچسب ها