عصر خودرو

بالا رفتن قیمت «شیل» را دوباره به حرکت انداخت

تعداد دکل‌های نفتی آمریکا باز هم افزایش یافت

عصر بازار- شرکت خدمات میادین نفتی هوستون آمریکا اعلام کرد تعداد دکل های نفتی و گازی آمریکا طی هفته گذشته به ۷۲۹ دکل افزایش یافت.

تعداد دکل‌های نفتی آمریکا باز هم افزایش یافت
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فارس، شرکت خدمات میادین نفتی هوستون آمریکا اعلام کرد طی هفته گذشته تعداد دکل‌های نفتی و گازی فعال در آمریکا 17 عدد افزایش یافت.

    سال گذشته در این زمان تعداد دکل های نفتی و گازی آمریکا 571 دکل بود که هم اکنون به 729 دکل افزایش یافته است.

    بنا به اعلام هوستون، هم اکنون 583 دکل نفتی و 145 دکل گازی در آمریکا فعال هستند.

    بیشترین تعداد دکل های نفتی و گازی در آمریکا مربوط به سال 1981 با 4530 دکل و کمترین آن نیز به ماه می گذشته با 404 دکل است.

    این افزایش تعداد دکل ها نشان از دورخیز تولید کنندگان شیل آمریکا برای جبران کاهش عرضه نفت از سوی تولید کنندگان نفت متعارف است.

    عربستان و دیگر کشور های تولید کننده نفت عضو اوپک و غیر اوپک در دو ماه گذشته طی دو توافق جداگانه متعهد شدند تا 1.8 میلیون بشکه از عرضه نفت به بازار جهانی بکاهند.

    ارزیابی های گذشته نشان می داد در صورتی که قیمت نفت از محدوده 50 دلار در هر بشکه فراتر رود، حاشیه سود تولید نفت شیل به محدوده صرفه اقتصادی باز گشته و این تولید کنندگان تولید خود را افزایش خواهند داد.

    به نظر می رسد افزایش قیمت نفت و قرار گرفتن آن در محدوده 55 دلار در هر بشکه تولید کنندگان نفت شیل آمریکا را به آینده امیدوار کرده و چشم انداز مثبتی را برای افزایش تولید در برابر آن ها قرار داده است.

    از سوی دیگر سطح تولید نفت شیل آمریکا نسبت به روند تولید نفت متعارف از انعطاف پذیری بیشتری برخوردار بوده و آن‌ها نسبت به تولیدکنندگان نفت متعارف از قدرت مانور بیشتری در کاهش و یا افزایش تولید خود برخوردارند.

    به نظر می رسد علی رغم پیش بینی افزایش تقاضا و اقدام تولید کنندگان نفت جهانی برای کاهش 1.8 میلیون بشکه ای تولید، تولید نفت شیل آمریکا اصلی ترین عامل جلوگیری از افزایش بیشتر قیمت نفت و رسیدن آن به کانال 60 دلار در هر بشکه است، چرا که تولید کنندگان امیدوار بودند با اجرای دو توافق انجام شده قیمت نفت به سرعت به بالای 60 دلار در هر بشکه برسد.

    برچسب ها