عصر خودرو

گزارش هفتگی بازار آتی سکه؛

بازار ۱۳ هزار میلیارد ریالی با انعقاد ۱۰۲هزار قرارداد

عصر بازار- معاملات آتی سکه در بورس کالای ایران، هفته گذشته نیز با حجم قابل قبولی به کار خود پایان داد، به طوریکه حجم و ارزش این بازار به ترتیب روی ارقام ۱۰۲هزار و ۸۸ قرارداد و ارزش ۱۳ هزار و ۸۸۳میلیارد ریال قرار گرفت.

بازار ۱۳ هزار میلیارد ریالی با انعقاد ۱۰۲هزار قرارداد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از بورس کالای ایران، طبق روال معاملات آتی سکه، سررسید آبان سال 96 یعنی دورترین موعد تحویل بازار آتی به عنوان پرطرفدارترین سررسید لقب گرفت به نحوی که معامله گران 90هزار و 604 قرارداد را به ارزش 12هزار و 384میلیارد ریال در این موعد تحویل به ثبت رساندند. در رتبه دوم معاملات هفتگی آتی سکه، سررسید شهریور سال آینده قرار گرفت؛ در این سررسید 8هزار و 243 قرارداد به ارزش یک هزار و 96میلیارد ریال منعقد شد. قرارداد تحویل اسفند امسال نیز با ثبت یک هزار و 530 قرارداد به ارزش 185 میلیارد ریال در مکان سوم پرمعامله ترین سررسید بازار آتی قرار گرفت. به همین ترتیب دو سررسید اردیبهشت و تیر 96 به ترتیب با 868 قرارداد به ارزش 108میلیارد ریال و 843 قرارداد به ارزش 109میلیارد ریال در انتهای جدول بازار آتی سکه قرار گرفتند.

    نگاهی به آخرین روز معاملاتی

    بررسی معاملات آتی سکه در آخرین روز معاملاتی هفته گذشته (پنجشنبه) بیانگر آن است که در مجموع 16هزار و 863قرارداد منعقد شده است.

    براساس آمار معاملات، سکه تحویل اسفند ماه با ثبت قیمت یک میلیون و 218 هزار تومان، افزایش 0/81 درصدی را تجربه کرد. این در شرایطی است که قرارداد تحویل اردیبهشت 96 با قیمت یک میلیون و 261 هزار تومان رشد 0/63 درصدی را به ثبت رساند. از سویی سکه تحویل تیر سال آتی با نرخ یک میلیون و 301 هزار تومان به فروش رسید و با افزایش 0/5درصدی همراه شد. همچنین سررسید شهریور ماه سال آینده با نرخ یک میلیون و 340 هزار تومان معامله و رشد 0/53 درصدی را تجربه کرد و در پایان نیز سررسید آبان سال 96 با قیمت یک میلیون و 381 هزار تومان معامله شد و افزایش 0/7درصدی را به ثبت رساند.

    اگرچه از نوسانات سکه در بازار نقدی طی هفته گذشته کاسته شده بود، اما انتهای هفته گذشته برخلاف انتظارات معامله‌گران داخلی بهای اونس در بازارهای جهانی افزایش یافت و تغییرات رو به بالایی را  برای بهای سکه ایجاد کرد.

    برچسب ها