عصر خودرو

سهام شرکت خدمات حمایتی کشاورزی ایران اسفند در بورس

عصر بازار- مدیر عامل شرکت خدمات حمایتی کشاورزی ایران، گفت: بر اساس هماهنگی به عمل آمده با وزارت جهاد کشاورزی و سازمان خصوصی‌سازی ایران صددرصد سهام شرکت خدمات حمایتی کشاورزی به بخش خصوصی با پیش‌پرداخت ۱۰ درصد واگذار می‌شود.

سهام شرکت خدمات حمایتی کشاورزی ایران اسفند در بورس
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از تسنیم، یزدان سیف در نشست خبری امروز خدمات حمایتی کشاورزی درباره واگذاری این شرکت به بخش خصوصی بر اساس قانون خصوصی‌سازی اظهار کرد: تا پایان سال جاری صددرصد سهام شرکت خدمات حمایتی کشاورزی ایران در بورس کالا برای واگذاری به بخش خصوصی ارائه می‌شود.

    وی با اشاره به شرایط واگذاری این شرکت دولتی گفت: بر این اساس 10 درصد مبلغ این شرکت به صورت پیش پرداخت دریافت می‌شود و مابقی آن طی اقساط 8 تا 10 ساله اخذ می‌شود.

    سیف  تصریح کرد: این واگذاری طبق روال سال گذشته و بر اساس مذاکره انجام شده با سازمان خصوصی‌سازی و وزارت جهاد کشاورزی در اسفندماه با شرایط ترجیحی بسیار خوبی عرضه می‌شود.

    مدیر عامل شرکت خدمات حمایتی کشاورزی ایران، ادامه داد: دولت به دنبال فروش ساختمان خود نیست بلکه بر اساس این واگذاری فروش ماموریت صورت می‌گیرد.

    وی گفت: برای خصوصی‌سازی منتظر دستورکسی نیستیم زیرا این ماموریت بالادستی برای ما تعریف شده است و بر اساس مصوبات تکلیف به خصوصی‌سازی این شرکت داریم.

    سیف اظهار کرد: برخی درک نادرستی از اصل 44 قانون اساسی دارند اما باید در نظر داشت که یک شرکت 90 ساله به عنوان یک مدیر کارآمد باید فعالیت کند اما بسیاری از واردکنندگان از این موضوع ناراحت هستند.

    مدیر عامل شرکت خدمات حمایتی کشاورزی ایران در ادامه صحبتهای خود با بیان اینکه در برخی از تولیدات نهاده‌های کشاورزی به خوداتکایی قابل قبولی رسیده‌ایم گفت: وابستگی کوتاه پتاسه و فسفاته از 95 درصد به 65 درصد کاهش یافته است.

    وی در ادامه صحبتهای خود گفت: 1734 میلیارد تومان از دولت بابت یارانه طلب داریم که تا امروز 525 میلیارد آن از طریق پتروشیمیها تهاتر شده است.

    مدیر عامل شرکت خدمات حمایتی کشاورزی همچنین با اشاره به افزایش عضوپذیری باشگاه کشاورزان گفت: تا به امروز 35 هزار و 418 نفر عضو در این باشگاه پذیرفته شده‌اند و 3500 آزمایش آب و خاک انجام شده است که کشاورزان از طریق سامانه 1559 می‌توانند با ما در ارتباط باشند.

    سیف در ادامه صحبتهای خود با اشاره به اینکه میزان تقاضا برای کودهای کشاورزی کمتر از نیاز است گفت: تقاضا برای کودهای فسفاته 430 هزار تن در سال بوده در حالیکه نیاز این بخش در کشور بیش از یک میلیون تن است که این موضوع نشاندهنده کمبود مصرف کود در بخش کشاورزی است.

    وی یادآور شد: در گذشته تنها 5 درصد کود فسفاته از داخل تولید می‌شد اما امروزه توانسته‌ایم 30 تا 40 درصد از کود فسفاته را از داخل تامین کنیم.

    مدیر عامل شرکت خدمات حمایتی کشاورزی افزود: در گذشته در بخش پتاسه 15 هزار تن در سال تولید داشتیم اما امروزه 100 هزار تن پروژه در دست اجرا داریم که 35 هزار تن آن در دست بهره‌برداری و استفاده است.

    برچسب ها