عصر خودرو

مدیر برنامه ریزی تلفیقی شرکت ملی نفت خبر داد؛

ذخایر درجای نفت ایران به ۷۱۱ میلیارد بشکه رسید

عصر بازار- مدیر برنامه ریزی تلفیقی شرکت ملی نفت ایران از رسیدن ذخایر نفت درجای ایران به ۷۱۱ میلیارد و ۵۳۰ میلیون بشکه خبر داد.

ذخایر درجای نفت ایران به ۷۱۱ میلیارد بشکه رسید
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از تسنیم، «کریم زبیدی» مدیر برنامه ریزی تلفیقی شرکت ملی نفت ایران صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با احتساب اکتشاف های جدید و آمار ذخایری که اخیراً در شرکت ملی نفت ایران تهیه شده، ذخایر درجای نفت خام ایران به 711 میلیارد و 530 میلیون بشکه رسیده است.

    وی افزود: از این رقم، 102 میلیارد و 440 میلیون بشکه قابل استحصال است و در مجموع ضریب بازیافت میادین نفتی ایران 24.65 درصد است.

    این مقام مسئول تصریح کرد:  تا امروز در مجموع 72 میلیارد و 950 میلیون بشکه از ذخایر قابل استحصال نفت خام کشور را برداشت کرده ایم.

    وی ادامه داد: اگر تمامی هیدروکبور مایع کشور شامل نفت خام و میعانات گازی را در نظر بگیریم، ذخایر درجای هیدروکربور مایع ما 836 میلیارد و 470 میلیون بشکه است که از این رقم 157 میلیارد و 230 میلیون بشکه قابل برداشت بوده و ضریب بازیافت هیدروکربور مایع کشور 28.58 درصد است.

    زبیدی ذخایر گاز ایران را 55 تریلیون و 33 میلیارد مترمکعب اعلام کرد و گفت: از این رقم 33 تریلیون و 720 میلیارد مترمکعب گاز قابل برداشت است و این رقم نشان می دهد که ضریب بازیافت ما در میادین گازی 69.62 درصد است.

    مدیر برنامه ریزی تلفیقی شرکت ملی نفت ایران خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم تمامی ذخایر نفت، میعانات گازی و گازطبیعی کشور را بر اساس معادل بشکه اعلام کنیمف در مجموع 1140 میلیارد و 200 میلیون بشکه ذخایر هیدروکربوری داریم که زا این رقم 345 میلیارد و 520 میلیون بشکه قابل برداشت است و ضریب بازیافت ما 39.81 درصد خواهد بود.

    وی افزود: این رقم 345.52 میلیارد بشکه رقمی است که ایران را دارنده بزرگترین ذخایر قابل برداشت نفت و گاز جهان کرده است.

    برچسب ها