عصر خودرو

رئیس انجمن واردکنندگان دارو:

واردات دارو و تجهیزات پزشکی مشکلی ندارد

عصر بازار- رئیس انجمن واردکنندگان دارو معتقد است با توجه به اینکه کمپانی‌های دارویی و تجهیزات پزشکی برای صادرات محصولات‌شان به ایران منعی ندارند، محدود کردن احتمالی صادرات این محصولات به ایران از طرف وزارت خزانه‌داری آمریکا عملی نخواهد بود.

واردات دارو و تجهیزات پزشکی مشکلی ندارد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، روز گذشته خبری در خصوص به روز رسانی فهرست صادرات تجهیزات پزشکی تحریمی ایران از سوی وزارت خزانه داری آمریکا به دنبال سیاست‌های دولت جدید آمریکا در برخی رسانه‌ها اعلام شد که در این زمینه  ناصر ریاحی - رئیس انجمن واردکنندگان دارو - گفت: بعید به نظر می‌رسد چنین تصمیم یا دستورالعملی برای صادرات تجهیزات پزشکی به ایران اجرایی شود.

    وی افزود: در ارتباط با صادرات دارو و تجهیزات پزشکی مصرفی به ایران، نقش افک (وزارت خزانه‌داری آمریکا) برداشته شده است و خود کمپانی‌ها هستند که می‌توانند تشخیص دهند محصولات‌شان را صادر کنند یا خیر. از این جهت به نظر نمی‌رسد محدودیتی در زمینه ورود تجهیزات پزشکی، آزمایشگاهی یا دارو به ایران از طرف افک اعمال شود.

    رئیس انجمن واردکنندگان دارو همچنین درباره شرایط واردات دارو و تجهیزات پزشکی به ایران در یک سال گذشته بعد از برجام عنوان کرد: در یک سال گذشته به ویژه پس از اجرای برجام مشکلی در زمینه واردات تجهیزات پزشکی و دارویی به کشور وجود نداشته است.

    ریاحی ادامه داد: قبل از تحریم‌ها هم واردات دارو آزاد بود اما به عنوان مثال برخی تجهیزات از جمله دستگاه شتاب‌دهنده که رادیواکتیو در آن مصرف می‌شود در زمان تحریم‌ها امکان واردات به کشور را نداشت اما بعد از امضای برجام ورود چند مورد از این دستگاه‌ها که ضروری بود، انجام شد و مجوز صادرات‌شان صادر شد. در حال حاضر نیز مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

    عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران همچنین در بخش دیگری از صحبت‌هایش درباره تاثیرات اقتصادی تصمیم اخیر دولت جدید آمریکا مبنی بر ممنوعیت صدرو ویزا برای هفت کشور از جمله ایران گفت: به نظر نمی‌رسد تصمیمات اخیر رئیس جمهور جدید آمریکا در خصوص منع ورود ایرانیان به آمریکا و عدم صدور ویزا تاثیری به لحاظ اقتصادی و تجاری برای ایران داشته باشد، چرا که ما مروادات اقتصادی چندانی به غیر از دارو و تجهیزات پزشکی با آمریکا نداریم که در آن زمینه هم هیچ وقت دچار مشکل نبوده‌ایم. به طور کلی بعید به نظر می‌رسد که چنین اقداماتی تاثیر برای اقتصاد ما داشته باشد.

    برچسب ها