عصر خودرو

رکورد مصرف گاز بخش خانگی شکست؛

مصرف گاز ایران معادل کل اروپا

عصر بازار- با سرد شدن هوا در روزهای اخیر مصرف گاز در بخش خانگی به بیش از نیم میلیارد متر مکعب رسید.

مصرف گاز ایران معادل کل اروپا
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فارس، با سرد شدن هوا در روزهای اخیر همانطور که انتظار می رفت مصرف گاز در بخش‌های مختلف نیز افزایش یافت.

    براساس جدیدترین آمارهای ارائه شده از سوی شرکت ملی گاز ایران مصرف گاز در بخش خانگی،تجاری و اداری به 525 میلیون مترمکعب در روز رسید.

    همچنین مصرف گاز در دیگر بخش ها مانندصنایع بزرگ  80 میلیون مترمکعب، نیروگاه ها 70 میلیون مترمکعب و پتروشیمی ها 50 میلیون مترمکعب است.

    این گزارش حاکی است اگرچه برخی از رسانه‌ها از کاهش صادرات گاز ایران به ترکیه به حدود 20 میلیون متر مکعب خبر داده‌اند اما شرکت ملی گاز همچنان معتقد است که صادرات گاز به ترکیه درحد 27 تا 30 میلیون مترمکعب باقی مانده و تغییری در آن رخ نداده است.

    بر اساس این گزارش، در حال حاضر گاز جایگاه‌های سی ان جی و اداره ها در برخی از مناطق کشور قطع است تا گاز بخش خانگی در سراسر کشور بدون افت فشار تامین شود.

    رکورد مصرف گاز در بخش خانگی در حالی شکسته شد که به گفته مسوولان شرکت ملی گاز ایران مصرف گاز در بخش خانگی به اندازه مصرف گاز کل اروپا رسیده است.

    براساس آمارهای رسمی در حال حاضر 730 میلیون متر مکعب گاز شیرین در کشور تولید می شود.

    یکی از مواردی که کارشناسان انرژی همواره مد نظر قرار می دهند عدم استفاده مستقیم گاز در بخش خانگی، تجاری و اداری در کشورهای صنعتی است.

    برچسب ها