عصر خودرو

مدیر عامل شرکت کارگزاری باهنر؛

مشکلات دیرکرد پرداخت مطالبات ذرت کاران پایان می یابد

عصر بازار: اجرای قیمت تضمینی ذرت خوزستان، هزینه های سنگین خرید تضمینی را که در گذشته به دولت تحمیل می شد به میزان قابل توجهی کاهش می دهد و همچنین از منافع کشاورزان حمایت می کند، چرا که حداقل ۷۰ درصد وجه کالای کشاورزان ظرف سه روز به حساب آنها واریز می شود.

مشکلات دیرکرد پرداخت مطالبات ذرت کاران پایان می یابد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از موج، سید محمود حسینی پور، مدیر عامل شرکت کارگزاری باهنر درباره اجرای قیمت تضمینی ذرت خوزستان از طریق بورس کالای ایران گفت: در سنوات گذشته کشاورزان ذرت را به خشک کنی ها برده و به انبار دار ها تحویل می دادند که عمدتا تعاونی روستایی و ارگان های خاص، مسئول خرید این کالا های تضمینی بودند؛ کشاورزان پس از تحویل محصولات به انبارها، یک رسید دریافت می کردند و پس از آن با در دست داشتن برگ رسید و تحویل آن به دولت، با توجه به مبلغ تعیین شده از طرف دولت، مبلغ مورد نظر را دریافت می کردند.

    وی افزود: اما اکنون براساس ماده 33 قانون افزایش بهره وری کشاورزی، کشاورزان طبق منوال قدیم ذرت را به انبار داران تحویل می دهند اما این بار قبضی به نام قبض سپرده کالایی تحویل می گیرند، سپس می توانند با تکیه به آن گواهی، ذرت خود را در بورس معامله کنند. در این قانون پرداخت مابه التفاوت قیمت ذرت معامله شده در بورس کالا با قیمت تعیین شده از طرف دولت، به عهده دولت گذاشته شده است.

    این کارشناس حوزه کشاورزی با بیان این که اجرای قیمت تضمینی یک طرح ملی است، گفت:  اجرای این قانون، هزینه های سنگین خرید تضمینی را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد و همچنین از منافع کشاورزان نیز حمایت می شود چرا که حداقل 70 درصد وجه کالای کشاورزان پس از معامله در بورس ظرف سه روز به حساب آنها واریز می شود؛ این موضوع یعنی پایان مشکلات دیر کرد پرداخت وجه کالاها از سوی دولت به کشاورزان و ذرت کاران.

    وی درباره اقدامات صورت گرفته در این باره گفت: بستر برای انجام این کار آماده است، مجوز های لازم گرفته شده و کارگزاری ها وارد عمل شده اند، تاکید می کنم که ذرت کاران در زمان تحویل ذرت به انبارداران، قبضی را دریافت می کنند، سپس می تواند با کارگزار تماس بگیرند و کارگزار با دریافت قبض، ذرت تحویل داده شده به انبارها را در بورس عرضه می کند. خریداران ذرت نیز می توانند سازمان های دولتی و خصوصی باشند و قیمت نیز براساس عرضه و تقاضا کشف می شود.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها