عصر خودرو

افزایش حجم و ارزش معاملات بازار دوم فرابورس در هفته پانزدهم سال جاری

عصر بازار: حجم و ارزش معاملات فرابورس ایران در هفته معاملاتی منتهی به ۱۰ تیر ۱۳۹۴ در مقایسه با هفته قبل از آن به ترتیب ۸۶ و ۷۵ درصد کاهش یافت و ۵۸۰ میلیون ورقه بهادار در ۸۹ هزار نوبت به ارزش ۴ هزار و ۱۵۲ میلیارد ریال در بازارهای فرابورس ایران خرید و فروش شد.

افزایش حجم و ارزش معاملات بازار دوم فرابورس در هفته پانزدهم سال جاری
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۲ تير ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از روابط عمومی فرابورس ایران، در هفته ای که گذشت، بلوک 49 درصدی سهام شرکت گسترش صنعت علوم زیستی- لیدکو متعلق به سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران از طریق عرضه در بازار سوم فرابورس ایران به فروش رفت و نماد شرکت قند ارومیه در فهرست بازار پایه فرابورس ایران درج شد.

    طی 5 روز معاملاتی هفته گذشته، حجم و ارزش معاملات در بازار دوم فرابورس ایران افزایش یافت.

    در حالی که آیفکس در روز پایانی هفته با افزایش 1.4 واحدی نسبت به چهارشنبه قبل، عدد 736 را نشان داد، ارزش بازار فرابورس هم با اندکی افزایش به رقم 884 هزار و 444 میلیارد ریال رسید.

    بازار اول در هفته ای که گذشت، شاهد معامله 42 میلیون ورقه به ارزش 137 میلیارد ریال بود و در بازار دوم هم 424 میلیون ورقه بهادار به ارزش یک هزار و 891 میلیارد ریال خرید و فروش شد که این وضعیت در قیاس با هفته قبل از آن، حکایت از کاهش 66 درصدی حجم و 60 درصدی ارزش در بازار اول و افزایش 16 درصدی حجم و 104 درصدی ارزش در بازار دوم دارد.

    طبق این گزارش، در بازار پایه 97 میلیون ورقه بهادار به ارزش 114 میلیارد ریال داد و ستد شد و 17 میلیون و 700 هزار ورقه بهادار به ارزش 2 هزار و 10 میلیارد ریال در بازار ابزارهای نوین مالی فرابورس ایران مورد معامله قرار گرفت.

    در هفته ای که گذشت، بلوک 49 درصدی سهام شرکت گسترش صنعت علوم زیستی- لیدکو متعلق به سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران از طریق عرضه در بازار سوم فرابورس ایران به فروش رفت و نماد شرکت قند ارومیه در فهرست بازار پایه فرابورس ایران درج شد.

    همچنین در 5 روز معاملاتی هفته پانزدهم سال جاری، محصولات شیمیایی با 48 درصد سهم به صدر جدول صنایع پیشرو در معاملات هفتگی فرابورس بازگشت و فرآورده های نفتی و فلزات اساسی به ترتیب با سهم 11 و 7 درصدی در رده دوم و سوم جای گرفتند.

    برچسب ها