عصر خودرو

وزارت اقتصاد و تجارت ژاپن خبر داد

رشد ۴۰ درصدی صادرات نفت ایران به ژاپن در آخرین ماه ۲۰۱۶

عصر بازار- واردات نفت ژاپن از ایران در آخرین ماه سال میلادی گذشته با رشد ۴۰ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن به ۲۷۱ هزار بشکه در روز رسید.

رشد ۴۰ درصدی صادرات نفت ایران به ژاپن در آخرین ماه ۲۰۱۶
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از تسنیم، وزارت اقتصاد و تجارت ژاپن در جدیدترین گزارش خود از افزایش 40 درصدی واردات نفت این کشور از ایران در دسامبر 2016 خبر داد.

    بر اساس آمارهای این وزارتخانه، خرید نفت ژاپن از ایران در ماه دسامبر 2016 به 1.213 میلیون کیلو لیتر برابر با 271 هزار بشکه در روز رسید. این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد 40 درصدی داشته است. واردات نفت ژاپن از ایران در دسامبر سال 2015 برابر با 862 هزار کیلو لیتر برابر با 193 هزار بشکه در روز اعلام شده بود.

    واردات نفت این کشور جنوب شرق آسیا از ایران در دسامبر 2016 نسبت به ماه قبل از آن نیز با رشد 7 درصدی روبرو شده است. ایران در ماه نوامبر 2016 برابر با 253 هزار بشکه در روز نفت به ژاپن صادر کرده بود.

    ایران با تامین 6.8 درصد نفت مورد نیاز ژاپن چهارمین تامین کننده نفت وارداتی ژاپن در این ماه شناخته شده است. عربستان، امارات و قطر به ترتیب در رتبه های اول تا سوم از این نظر قرار گرفته اند.

    برچسب ها