عصر خودرو

اسخراج ۱۳۵ هزار میلیارد تومان طلای سیاه از زیرزمین ایران + جدول

عصر بازار- دولت در سال گذشته ۴۵.۷ میلیارد دلار معادل حدود ۱۳۵ هزار میلیارد تومان نفت خام از چاه‌های نفت که ثروت ملی همه ایرانیان از نسل فعلی تا نسل‌های آینده است، برداشت کرد.

اسخراج ۱۳۵ هزار میلیارد تومان طلای سیاه از زیرزمین ایران + جدول
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از تسنیم، گزارش های رسمی دولت حاکی است، در سـال 1394 ، مقـدار نفـت خـام تولیـدی معـادل یـک میلیـارد و بیسـت و چهـار میلیـون بشــکه، بــه ارزش 45 میلیــارد و 753 میلیــون دلار و مقدار میعانـات گـازی تولیـدی معـادل 196 میلیـون بشکه به ارزش 9 میلیارد و 9 میلیون دلار بوده است.

    بنابراین گزارش، از نفت خام تولیدی و موجودی اولیه، مقدار 412 میلیـون بشـکه به ارزش 17 میلیارد و 951 میلیون دلار صـادر و 613 میلیون بشکه تحویل پالایشگاه ها شده است.

    این گزارش نشان می دهد، در سال 94 در حالی کل درآمد حاصل از صادرات نفت خام بیش از 52 هزار میلیارد تومان بوده که در این سال حدود 80 هزار میلیارد تومان نفت خام در داخل کشور مصرف شده است. مجموع مصرف نفت خام و میعانات گازی در داخل کشور در سال 94 بیش از 86 هزار میلیارد تومان بوده است.

    همچنـین از میعانـات گـازی تولیدی و موجودی اولیه، مقدار 101 میلیون بشکه به ارزش 4 میلیـارد و 194 میلیون دلار صادر و 61 میلیون بشکه تحویل پالایشگاهها و پتروشیمی ها شده است.

    مازاد وجوه حاصل از صادرات گاز طبیعی نسبت به واردات، بـالغ بـر 475 میلیون دلار می باشد.

    برچسب ها