عصر خودرو

خوانساری پیشنهاد داد؛

مشارکت دانمارک در برندسازی تولیدات ایرانی

عصر بازار- رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن تهران گفت: سرمایه گذاران دانمارکی می توانند با ایران در زمینه برندسازی تولیدات ایرانی به منظور عرضه در بازارهای جهانی مشارکت کنند.

مشارکت دانمارک در برندسازی تولیدات ایرانی
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از مهر، هیات تجاری ایران که به دانمارک سفر کرده است، امروز پس از جلسات رو در رو با  فعالان اقتصادی دانمارک به بازدید از مجتمع غذایی کریستین هانسن (CHR HANSEN) پرداخت. همچنین پس از بازدید از این مجمتع غذایی، هیات اقتصادی ایران به همراه رئیس اتاق بازرگانی تهران برای برگزاری نشستی به اتاق بازرگانی دانمارک-ایران رفتند.

    در این جلسه، مسعود خوانساری گفت: از سال گذشته که اتفاق بزرگ برجام صورت گرفت، نقطعه عطفی در تاریخ سیاسی ایران ایجاد شد و تا اندازه ای مشکلات سیاسی ما را حل کرد.

    وی با اشاره به اینکه ما نیاز داریم که پس از 12 سال بیگانگی با دنیا، هرچه سریعتر مشکلات کشور را حل کنیم، افزود: در 12 سال گذشته ارتباط ما با دنیای خارج قطع بود و دسترسی به تکنولوژی های جدید نداشتیم و عملا با اقتصاد دنیا بیگانه بودیم.

    رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن تهران با بیان اینکه اینها موجب شد که رشد بیکاری در ایران افزایش یابد و سرمایه گذاری خارجی منفی شود، اظهار داشت: باید تلاش کنیم که جبران 12 سال گذشته را با سرعت انجام دهیم بنابراین وظیفه همه ما این است که این رشد را سرعت ببخشیم.

    خوانساری، نیاز اولیه کشور را سرمایه گذاری خارجی دانست و افزود: در ایران پتانسیل های زیادی وجود دارد، بیش از 50 عنصر معدنی، ذخایر نفت و گاز  وجود دارد و از نیروهای تحصیلکرده ای بهره مند هستیم و شما در دانمارک می توانید درک کنید که نیروی جوان چه تاثیری بر اقتصاد کشور دارد.

    وی با بیان اینکه در زمینه زیرساخت های حمل و نقل و صنعتی هم وضع ما خوب است، گفت: مهمترین نیاز ما ایجاد برندهای جهانی است زیرا ما از نظر تولیدات خوب هستیم اما نتوانستیم برندسازی کنیم بنابراین با کمک شما می توانیم این کار را انجام دهیم.

    خوانساری پتانسیل دیگر ایران را نیروی انسانی خارج از کشور دانست و گفت: بیش از چند میلیون نفر ایرانی در خارج از ایران هستند که ما از پتانسیل آنها در سال های گذشته استفاده نکردیم.

    وی با اشاره به اینکه مهمترین ویژگی تشکیل اتاق بازرگانی نوردیک-ایران این است که بتوانیم پلی بین اقتصاد ایران و افرادی که در این کشورها زندگی می کنند، ایجاد کنیم، گفت: این افراد می توانند برای جذب سرمایه گذاری خارجی و انتقال تکنولوژی و دانش بین دو کشور اقداماتی را انجام دهند.

    رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن تهران ادامه داد: خوشبختانه اکثر ایرانیان در خارج دارای مناصب بالای اجتماعی هستند و می توانند به ارتباط بیشتر اقتصادی بین ایران و کشوری که در آن زندگی می کنند، کمک کنند. ما نیز در اتاق بازرگانی تهران قول همکاری را با شما خواهیم داشت.

    وی افزود: معتقدیم شما نماینده ما در این کشور هستید و هرگونه کمکی که بخواهید می توانید انجام دهید و می خواهیم تا رایزن اقتصادی ما در اینجا باشید. به همکارانم در اتاق تهران توصیه می کنم که حتما با اتاق دانمارک در ایران برقرار کنید تا تبادل اطلاعات انجام گیرد.

    برچسب ها