عصر خودرو

شافعی:

فضای کسب و کار برای سرمایه گذای خارجی در کشور فراهم است

عصر بازار- رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران با بیان اینکه در سال های اخیر استقبال بسیار خوبی در بخش سرمایه گذاری خارجی در کشور شده است، گفت: فضای کسب و کار و زمینه مساعد برای سرمایه گذاری خارجی باید در کشور فراهم شود.

فضای کسب و کار برای سرمایه گذای خارجی در کشور فراهم است
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، غلامحسین شافعی روز پنجشنبه در مراسم برگزاری نمایشگاه معرفی فرصت های سرمایه گذاری چهارمحال و بختیاری در شهرکرد اظهار کرد: اگر جذابیت های لازم برای کسب و کار سرمایه گذاری خارجی در کشور فراهم نشود، اعداد و ارقام برنامه ریزی شده محقق نمی شود.

    به گفته وی، در برنامه ششم توسعه نسبت به سال های گذشته به سرمایه گذاری و بخصوص سرمایه گذاری مولد توجه بیشتری شده است که برای تحقق یافتن آن باید بستر مناسب را مهیا کرد.

    شافعی با بیان اینکه امنیت سرمایه گذاری در کشور باید فراهم شود، افزود: سرمایه گذار باید برای موفقیت در کار خود پیش بینی های سرمایه گذاری اعم از هزینه و درآمدهای تولید، مالیات، عوارض را داشته باشد تا کارش خدشه دار نشود.

    وی با بیان اینکه سرمایه گذاری مولد تنها زمانی می تواند به نتیجه مطلوب برسد که توجیه اقتصادی و سودآوری داشته باشد، ادامه داد: اصل و اساس پایه گذاری سرمایه گذاری را باید برمبنای سرمایه گذاری مولد گذاشت.

    شافعی تصریح کرد: برای رسیدن به توسعه پایدار و مولد در تمام امور کشور باید مبنای حرکت را از روستاها گذاشت.

    وی گفت: دیوار ضخیم قدرت در کشور باید شکسته شود و تصمیم گیری ها نباید در کشور فقط منحصر به شهر تهران باشد.

    وی افزود: تصمیم گیری ها برای هر استان و هر منطقه باید در همان منطقه و با مشارکت استانداران همان استان باشد.

    اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران ادامه داد: برای رسیدن به نقطه ثمربخش اقتصادی باید قبول کرد که دولت و بخش خصوصی مکمل یکدیگر هستند و راه ورود سرمایه گذاران خارجی را به استانها هموار کرد.

    بنابراین گزارش، اولین نمایشگاه معرفی فرصت های سرمایه گذاری چهارمحال و بختیاری با مشارکت 13 دستگاه اجرایی استان در محل اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی چهارمحال و بختیاری فعال شد.

    این نمایشگاه به مدت 2 روز قابلیت ها و فرصت های سرمایه گذاری داخلی و خارجی در بخش های مختلف صنعت، معدن، آموزشی و گردشگری را به بازدید کنندگان معرفی می کند.

    برچسب ها