عصر خودرو

معاون توسعه صادرات سازمان توسعه تجارت ایران:

صادرات غیرنفتی کشور به ۴۵ میلیارد دلار می‌رسد

عصر بازار- معاون توسعه صادرات سازمان توسعه تجارت ایران گفت: ارزش صادرات غیرنفتی کشور تا پایان سال به ۴۵ میلیارد دلار می رسد.

صادرات غیرنفتی کشور به ۴۵ میلیارد دلار می‌رسد
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، محمدرضا مودودی در جریان بازدید از شهرصنعتی کاوه شهرستان ساوه، از رشد هشت درصدی صادرات غیرنفتی در سال جاری بنا بر پیش بینی های انجام شده خبر داد و گفت: با احتساب این رشد هم از برنامه دولت برای افزایش 20 تا 25 درصدی عقب هستیم.

    وی با اشاره به بررسی دلایل تحقق نیافتن رشد صادرات غیرنفتی کشور براساس برنامه دولت گفت: این موضوع در سه سطح بین المللی، داخلی و بنگاه‌های تولیدی قابل بررسی است.

    وی بدرفتاری نظام بانکی بین المللی در خصوص برقراری روابط بانکی با کشورمان را اصلی ترین دلیل در سطح بین‌المللی دانست و گفت: این موضوع موجب دشوار شدن رشد صادرات غیر نفتی برای کشورمان شده است.

    مودودی افزود: مشکلات بانکی صنعتگران در سطح بین المللی به طور کامل برطرف نشده است.

    وی تامین مواد اولیه برای تولید و صادرات را از دیگر مشکلات داخلی صنعتگران دانست و اظهار کرد: روابط را در حوزه تجاری باید توسعه دهیم و با بررسی ارتباط‌های منطقه‌ای، بازارهای بالقوه هدف را شناسایی کنیم.

    معاون سازمان توسعه تجارت ایران خاطرنشان کرد: یکی از وظایف سازمان توسعه تجارت ایران حمایت از صنعتگران و مهیا کردن شرایط تسهیلات برای آنهاست.

    وی با اشاره به مشکلات داخلی به عنوان مانعی برای توسعه صادرات غیرنفتی اشاره کرد و گفت: برای توسعه صادرات غیرنفتی نیازمند یک عزم ملی هستیم که این اراده به صورت جدی در کشور شکل نگرفته است.

    به گفته مودودی یکی از موانعی که بر سر راه توسعه صادرات غیرنفتی در حوزه داخلی با آن مواجه هستیم قوانین دست و پا گیر است که لازم است علاوه بر تسهیل قوانین بسته های حمایتی در حوزه صادرات غیر نفتی نیز در قالب سیاست های تشویقی ارائه شود.

    وی در ادامه با اشاره به بالا بودن سطح توقع از استان مرکزی، ادامه داد: استان مرکزی در زمینه صادرات بسیار پویاست و به کشورهای همجوار و همچنین اروپایی، آفریقایی و شرق آسیا صادرات دارد.

    مودودی ادامه داد: صادرات استان مرکزی با بیش از 120 میلیون دلار رشد 45 درصدی پایه نفتی و پتروشیمی نسبت به سال گذشته داشته که از لحاظ نفتی 33 درصد و ارزشی هشت درصد بوده است.

    وی در ادامه به هدف از بازدید خود از واحدهای تولیدی و صنعتی اشاره کرد و گفت: ارتباط با صنعتگران و شرکت های تولیدی، بررسی فعالیت و رویکرد آنها، کمک و رفع و رجوع مشکلات موجود و بررسی رویکرد صادراتی این واحد ها با تاکید بر برنامه ریزی به منظور برطرف کردن موانع توسعه ای از اهداف این بازدیدهاست.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو