عصر خودرو

آخوندی:

قرارداد بوئینگ با فرمان ترامپ لغو نمی‌شود

عصر بازار- وزیر راه و شهرسازی از افتتاح پروژه‌های متعددی در حوزه‌های مسکن، حمل و نقل ریلی، هوایی، آزاد راه‌ها و نوسازی ناوگان خبرداد و گفت: قرارداد با بوئینگ یک قرارداد تجاری است و با فرمان رئیس جمهوری آمریکا لغو نمی‌شود.

قرارداد بوئینگ با فرمان ترامپ لغو نمی‌شود
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، عباس آخوندی از افتتاح پروژه های متعددی در حوزه های مسکن، حمل و نقل ریلی، هوایی، آزادراه ها و نوسازی ناوگان خبر داد و گفت: 80 هزار واحد مسکن مهر به بهره برداری می رسد.

    وی در جمع خبرنگاران، گفت: همچنین طرح های حمل و نقل ریلی، آزادراه ها و نوسازی ناوگان هوایی که دو فروند هواپیمای دیگر نیز در اسفندماه سال جاری به کشور وارد خواهد شد، جزو این طرح هاست.

    وی ادامه داد: در حوزه ریلی چهار خطه کردن مسیر تهران- کرج و سه خطه کردن تهران به گرمسار از دیگر پروژه های این ایام است.

    وزیر راه و شهرسازی اضافه کرد: در حوزه جاده ای نیز در استان ها پروژه‌های متعددی افتتاح خواهد شد و 200 کیلومتر پروژه جاده ای در خراسان جنوبی به بهره برداری خواهد رسید.

    آخوندی در خصوص حضور هیات فرانسوی و تفاهمات صورت گرفته نیز گفت: عمده پیگیری ها با این هیات مربوط به توافقات قبلی بوده است و در زمینه موضوع سرمایه گذاری فرانسه به کمک ایران، تبادل نظر شد.

    وی افزود: فراخوانی به منظور ایجاد ترمینال 25 میلیون نفری در فرودگاه امام خمینی(ره) از یک ماه گذشته صورت گرفت. کشورهای مختلف شرکت کردند که کار به بهترین پیشنهاد واگذار خواهد شد.

    وی هم چنین در پاسخ به این سؤال که گفته شده است در پی فرمان ترامپ، ممکن است قرارداد با بوئینگ لغو شود، گفت: خیر چنین اتفاقی نمی‌افتد، چرا که این یک قرارداد تجاری است.

    براساس اعلام وزارت راه و شهرسازی، در روزهای اخیر برخی منابع خبری از احتمال لغو قرارداد ایران ایر با شرکت آمریکایی بوئینگ جهت خرید 100 هواپیما به دلیل مغایرت با برخی دستورات اجرایی رئیس جمهور جدید امریکا سخن گفته اند.

    برچسب ها