عصر خودرو

'تاپی' در مرحله تعیین مسیر خط لوله در پاکستان

عصر بازار- یکی از رسانه های پاکستان روز پنجشنبه به نقل از رئیس شرکت توزیع گاز این کشور نوشت که عملیات تعیین مسیر عبور خط لوله گاز 'تاپی'(خط لوله ای که قرار است گاز ترکمنستان را به افغانستان، پاکستان و هند منتقل کند) و مطالعات مربوط به امکان سنجی آن از ماه جاری میلادی در داخل پاکستان آغاز خواهد شد.

'تاپی' در مرحله تعیین مسیر خط لوله در پاکستان
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، این رسانه پاکستانی به نقل از مبین صولت نوشت که کار مشاوره مدیریت پروژه این خط لوله به شرکت آلمانی آی-ال-اف واگذار شده و این شرکت آماده است تا از همین ماه، کارهای مربوط به تعیین مسیر خط لوله و انجام مطالعات مهندسی و امکان سنجی این پروژه را در داخل پاکستان آغاز کند.

    براساس این گزارش، قرار است حدود 10 روز آینده هیاتی از ترکمنستان به پاکستان سفر کند تا در کار تعیین مسیر خط لوله و مطالعات امکان سنجی، حضور و مشارکت داشته باشد.

    مبین صولت گفته است که عملیات احداث خط لوله گاز تاپی در داخل خاک ترکمنستان آغاز شده و پاکستان نیز خود را برای پشتیبانی از احداث این خط لوله گاز کاملا متعهد می داند.

    بسیاری از کارشناسان پاکستان معتقدند مشکلات زیادی بر سر راه اجرای طرح تاپی وجود دارد. 'اکرم زکی' قائم مقام سابق وزارت خارجه پاکستان اخیر در گفت و گو با ایرنا گفت: شخصا معتقدم که طرح 'تاپی' تا 50 سال دیگر هم برای پاکستان عملی نخواهد بود. مشکلات زیادی از جمله امنیت افغانستان، هزینه بالای اجرای طرح، مسیر صعب العبور خط لوله، اختلاف های سیاسی هند و پاکستان و ... پیش روی طرح تاپی قرار دارد.

    برچسب ها