عصر خودرو

معاون پژوهش و مهندسی وزیر نفت اعلام کرد

۱۲ تفاهم‌نامه پژوهشی برای پیشرفت صنعت نفت امضاء شد

عصر بازار- معاون پژوهش و مهندسی وزارت نفت با اشاره به امضاء ۱۲ تفاهم‌نامه پژوهشی با دانشگاه‌ها گفت: برای توسعه صنعت نفت نیازمند هزینه کردن زیاد در فعالیت‌های تحقیقاتی و پژوهشی هستیم.

۱۲ تفاهم‌نامه پژوهشی برای پیشرفت صنعت نفت امضاء شد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فارس، حبیب‌الله بی‌طرف معاون پژوهش و توسعه وزیر نفت در همایش پژوهش و فناوری وزارت نفت که هم‌اکنون در شرکت ملی پتروشیمی در حال برگزاری است با اشاره به اینکه مرز فعالیت‌های صنعتی و اقتصادی عملاً پژوهش و نوآوری است، گفت: اگر سرمایه گذاری مناسبی در این زمینه صورت گیرد در نتیجه بهره‌وری زیاد و سازندگی رخ می‌دهد.

    وی با اشاره به اینکه رویکرد همه ما باید به سمت سرمایه‌گذاری در فعالیت‌های پژوهشی باشد، افزود: وزارت نفت خوشبختانه در این زمینه پیش‌قدم و صاحب ابتکارات ارزشمندی است.

    این مقام مسئول با تاکید بر اینکه در وزارت نفت معاون پژوهشی و فناوری و مهندسی وجود دارد، گفت: بر این اساس شورای پژوهش و فناوری تشکیل شده که در آن برنامه‌ریزی‌های لازم برای رسیدن به اهداف و تصمیمات صورت می‌گیرد.

    وی با اشاره به وجود پژوهشگاه صنعت نفت و معاونت‌های پژوهشی در شرکت‌های تابعه وزارت نفت، گفت: فعالیت این نهادها عملاً برای عمق بخشیدن به فعالیت روزانه صنعت نفت است.

    بی‌طرف با تاکید بر اینکه در سال‌های آینده امیدواریم بودجه‌هایی که برای فعالیت‌های پژوهشی تخصیص داده می‌شود افزایش پیدا کند، خاطرنشان کرد: براساس آمار موسسات معتبر بین‌المللی، کره جنوبی بیشترین میزان از GDP برای تحقیق و توسعه هزینه می‌کند.

    وی در پایان با تاکید بر اینکه پیوند مناسبی بین دانشگاه و صنعت در دوران آقای زنگنه صورت گرفته است، گفت: 12 طرح مطالعاتی بین شرکت‌های تابعه وزارت نفت با 12 دانشگاه داخلی امضاء شده که این دانشگاه‌ها باید به همراه مشارکت با دانشگاه‌های خارجی فعالیت‌های تحقیق و توسعه را انجام دهند که امیدواریم به زودی قراردادهای این 12 دانشگاه نیز امضا شود.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو