عصر خودرو

وزیر نیرو:

رتبه ۱۴صنعت برق ایران در دنیا

عصر بازار- وزیر نیرو با بیان اینکه صنعت آب و برق از نظر اتکا به توانمندی‌های داخلی و بی‌نیازی به محصولات خارج از کشور می‌تواند الگو و سرمشق قرار گیرد، گفت: کشور باید به تمام ابعاد مختلف اقتدار، نظامی، اقتصادی و سیاسی تجهیز شود چرا که اقتدار اقتصادی کشور در گرو این است که دانش را ارج نهیم.

رتبه ۱۴صنعت برق ایران در دنیا
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فارس، حمید چیت‌چیان در گردهمایی بسیج مهندسین صنعتی با تأکید براینکه وزارت نیرو غیر از کار فنی و تخصصی که ارائه می‌کند ماهیتاً یک دستگاه جهادی و بسیجی است، گفت: 520 نفر از مجموع صنعت آب و برق در دوران 8 سال جنگ تحمیلی به شهادت و 520 هزار نفر نیز در این دوران به درجه ایثارگری رسیدند.

    وزیر نیرو با بیان اینکه حدود 1200 نفر از فرزندان شهدای انقلاب و دفاع مقدس همکار وزارت نیرو هستند، گفت: یکی از ویژگی‌های ما این است که صنعت آب و برق خدماتی که به مردم ارائه می‌کند لحظه‌ای و ساعتی است و قابلیت تعطیلی و قطع شدن ندارد.

    چیت‌چیان ادامه داد: تمام دستگاه‌ها و سازمان‌ها مثل آموزش و پرورش، راه و شهرسازی و سایر نهادها در حال خدمتگزاری به مردم هستند اما وزارت نیرو خدماتی که به مردم ارائه می‌کند بسیار اثرگذار است، این ویژگی خاص در صنعت آب و برق منحصر به فرد است و هیچ ساعتی نمی‌توانیم ارائه این خدمات را تعطیل کنیم.

    وی افزود: برق قابلیت ذخیره‌سازی در مقایس‌های بزرگ را ندارد، بنابراین ظرفیت تولید برق آنچنان باید افزایش پیدا کند که سایه به سایه نیاز کشور را پاسخگو باشد چرا که اگر تولید برق از پاسخگویی به نیاز کوتاهی کند خاموشی رخ خواهد داد و اگر تولید برق بالا برود موجب عدم پایداری شبکه برق می‌شود.

    چیت‌چیان با اشاره به اینکه در حال حاضر تمام فعالیت‌های اقتصادی کشور در تمام بخش‌ها وابسته به برق است، گفت: به عنوان مثال وقتی شبکه برق اهواز هفته گذشته در اثر یک اتفاق و طوفان قطع شد پمپاژ آب نیز متوقف و این شهر با قطعی آب مواجه شد. پس تمام خدمات حال حاضر مثل بیمارستان‌ها، ترافیک، بانک‌ها و صنعت در گرو تأمین برق پایدار است.

    وی ادامه داد: اعتقاد بنده این است که باید سازمان‌هایی مثل سپاه پاسداران و بسیج تمام توانمندی‌ها را مدنظر قرار دهد،آنچه در درجه اهمیت است اگرچه توانمندی نظامی است اما اگر ما توانمندی اقتصادی کافی نداشته باشیم دچار مخاطره خواهیم شد پس باید تمام توانمندی‌ها را کسب کنیم تا حیات نظام ما و اقتدار ملت در جایگاه عظیم خود قرار گیرد.

    وزیر نیرو با اشاره به اینکه کشور باید به تمام ابعاد مختلف اقتدار از جمله اقتدار نظامی، اقتصادی و سیاسی تجهیز شود ، گفت: اقتدار اقتصادی کشور در گرو این است که ما دانش را ارج بنهیم و علم را به عالی‌ترین قله خود برسانیم.

    چیت‌چیان افزود: اگر ما فعالیت‌های اقتصادی خود را برپایه دانش شکل ندهیم نمی‌توانیم بهره‌وری و اثربخشی لازم را داشته باشیم. پس فعالیت‌‌های ارزشمندی که توسط بسیج ارائه می‌شود تداوم آن به این بستگی دارد که از لحاظ علمی خود را به بالاترین درجه دانش و علوم برسانیم.

    وی خاطرنشان کرد: بسیج یک رسالت همگانی و یک وظیفه گسترده دارد اما آنچه باید به طور خاص مدنظر قرار بگیرد این است که باید خود را به بالاترین علوم و فناوری‌ها مجهز کند.

    وزیر نیرو با اشاره به اینکه روحیه بسیجی در کار جهادی الگو و سرمشق صنعت آب و برق بوده است، گفت: صنعت آب و برق از نظر اتکا و توانمندی‌های داخلی و بی‌نیازی به محصولات خارج از کشور است و می‌تواند به عنوان سرمشق و الگو در کشور قرار گیرد.

    وی با اشاره به اینکه صنعت برق ایران در دنیا از لحاظ گستردگی شبکه و میزان تولید برق رتبه چهاردهم را دارد، گفت: تجهیزات تولید، انتقال و توزیع برق تماماً در داخل کشور با طراحی متخصصان، مشاوران و پیمانکاران ایرانی احداث می‌شود. البته این بدین معنا نیست که تا ابد این صنعت به دانش روز بی‌نیاز است.

    چیت‌چیان تصریح کرد: پس باید صنعت آب و برق خود را به هر دستاورد جدید و دانش روز مجهز کند تا بتواند به خوبی به ارائه خدمات بپردازد.

    برچسب ها