عصر خودرو

رئیس اتاق مشترک چک و ایران خبر داد؛

آمادگی ۸ شرکت چک برای همکاری صنعتی با ایران

عصر بازار- رئیس اتاق مشترک چک و ایران از تمایل ٨ شرکت چکسلواکی برای همکاری مستقیم با ایران خبر داد.

آمادگی ۸ شرکت چک برای همکاری صنعتی با ایران
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از مهر، یان کاوان در نشست مشترک با رئیس اتاق بازرگانی تهران که با حضور کاردار ایران در جمهوری چک برگزار شد، گفت: اتاق بازرگانی مشترک در اول سپتامبر 2015  در زمان تحریم سنگین بر علیه ایران تأسیس شد و ما تنها اتاقی هستیم که در حوزه‌های  روابط اقتصادی و فرهنگی فعالیت داریم؛ اولین ارتباط در بالاترین سطح در ١٢ آوریل 2015 در سفر ریاست مجلس چک به ایران اتفاق افتاد،  همچنین در ژانویه 2016 همراه وزیر صنعت و تجارت دو باره به ایران سفر کردم.

    وی افزود: ما در روزهای ژانویه و برداشتن تحریم‌ها در ایران بودیم ولی به هیات‌های چکی دیگر که به تهران سفر می‌کردند کمک می‌کردیم.

    رئیس اتاق مشترک چک و اسلواکی با بیان اینکه اتاق بازرگانی ما حمایت کامل دولت چک را دارد، اظهار داشت:اتاق بازرگانی در چند بخش تقسیم می‌شود که مهم‌ترین بخش انرژی، محیط زیست، پتروشیمی، ماشین الات، شیشه و بخش بهداشتی است.

    وی ادامه داد: در حال حاضر 50  شرکت بزرگ چک اعضای اتاق بازرگانی چک هستند که ایران نیاز به همکاری در این حوزه‌ها دارد. البته امروز فقط به طور کوتاه ٨ شرکت معرفی می‌کنیم که این شرکت‌ها علاقه به همکاری در برخی تولیدات دارند.

    همچنین در این جلسه مسعود خوانساری، رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن تهران با بیان اینکه امیدوارم در ایران نیز  اتاق مشترک دو کشور را تشکیل بدهیم، گفت: فکر می‌کنم شما فعالان تجاری ایران در زمان بازگشت به ایران، پیش قدم شده و اتاق مشترک را تشکیل دهید.

    به گفته این مقام مسئول زمینه‌های همکاری بین ایران و چک زیاد است به  خصوص اینکه دو کشور به دنبال توسعه روابط هستند.

    وی افزود:چک در زمینه صنعتی پیشرفت های خوبی دارد و در ایران حتی در سال‌های تحریم به جایگاه خوبی دست پیدا کردیم؛ من فکر می‌کنم بهتر است خود شما برای همکاری بیشتر ایران و چک پیش‌قدم شوید.

    برچسب ها