عصر خودرو

رویترز گزارش داد؛

صادرات نفت ایران به هند رکورد زد

عصر بازار- صادرات نفت ایران به هند در سال ۲۰۱۶ میلادی به بیش از ۴۷۰ هزار بشکه در روز رسید که یک رکورد جدید در دوره پساتحریم محسوب می شود.

صادرات نفت ایران به هند رکورد زد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از مهر، به دنبال رفع برخی از تحریم ها از ایران، فرصت مناسبی برای پالایشگاه های هندی بوجود آمده تا از سرگیری خرید نفت خام از جمهوری اسلامی ایران را در برنامه خود قرار دهند.

    در همین حال بر اساس اطلاعات خدمات ردیابی محموله های کشتی، در سال 2016 میلادی صادرات نفت ایران به هند با رفع تحریم ها به طرز قابل توجهی افزایش یافت و به 473 هزار بشکه در روز رسید؛ این در حالی است که این رقم برای سال 2015 میلادی 208 هزار و 300 بشکه در روز ثبت شده است.

    همچنین صادرات نفت ایران به هند در ماه دسامبر سال 2016 میلادی با رسیدن به 546 هزار و 600 بشکه در روز حاکی از رشد معنی دار است؛ این درحالی است که این رقم برای مدت مشابه سال قبل از آن 181 هزار و 200 بشکه در روز گزارش شده است.

    بر همین اساس، ایران بعنوان چهارمین تامین کننده برزگ نفت خام هند بین ماه های آوریل تا ژوئن در سال 2016 میلادی شناخته می شود.

    البته هند در حال حاضر سومین مصرف کننده بزرگ نفت در جهان است و واردات نفت خام این کشور در سال 2016 میلادی به 4.3 میلیون بشکه در روز رسید که در مقایسه با سال قبل از آن 7.4 درصد رشد نشان می دهد. 

    هچنین پیش بینی می شود، مصرف نفت هند در سال 2017 میلادی در مقایسه با سال 2016 میلادی 7 تا 8 درصد افزایش داشته باشد.

    برچسب ها