عصر خودرو

قیمت نفت افزایش یافت

عصر بازار- قیمت هر بشکه نفت برنت امروز با ۲۷ سنت افزایش نسبت به رقم پایانی جلسه قبل به ۵۵ دلار و ۸۵ سنت رسید.

قیمت نفت افزایش یافت
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از تسنیم، در حالی که اوپک نیز به جمع تولید کنندگان عضو اوپک که تولید خود را کاهش داده اند پیوسته، قیمت نفت امروز افزایش یافت، اما افزایش عرضه در نقاطی مانند آمریکا مانع از افزایش قابل توجه قیمت ها شد.

    بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت امروز با 27 سنت افزایش نسبت به رقم پایانی جلسه قبل به 55 دلار و 85 سنت رسید. قیمت نفت خام آمریکا نیز 25 سنت افزایش داشت و به 53 دلار و 06 سنت رسید.

    پس از آنکه گزارش هایی از کاهش تولید نفت خام و میعانات گازی روسیه به میزان حدود 100 هزار بشکه در روز منتشر شد، روند اولیه کاهش قیمت ها معکوس شد.

    کاهش تولید روسیه بخشی از تلاش های اوپک و تولید کنندگان غیر عضو این سازمان برای کاهش عرضه و به توازن رساندن بازار نفت است. در قالب این تلاش ها، اوپک گفته که در نیمه نخست امسال تولید خود را به میزان حدود 1.2 میلیون بشکه در روز کاهش خواهد داد. دیگر تولید کنندگان از جمله روسیه وعده داده اند که تولید خود را حدود 600 هزار بشکه کاهش دهند.

    بر اساس تحقیقی که رویترز انجام داده، تولید اوپک در ماه ژانویه به میزان بیش از یک میلیون بشکه در روز کاهش یافته و به 32.27 میلیون بشکه در روز رسیده است.

    گرگ مک کینا، استراتژیست بازار نفت در موسسه آکسی تریدر گفت: «این شروع خوبی ...برای کاهش تولید جهت رساندن مجدد بازار به حد توازن است.»

    اما مک کینا اضافه کرد که هنوز سوالاتی در این باره وجود دارد که آیا اوپک به اهداف خود از کاهش تولید دست خواهد یافت یا نه.

    تجار گفتند، افزایش میزان ذخایر نفت خام آمریکا در جلوگیری از افزایش قابل توجه قیمت نفت موثر بوده است.

    برچسب ها