عصر خودرو

سلطانی نژاد خبر داد:

راه اندازی بورس زعفران تا پایان دهه فجر

عصر بازار- مدیرعامل بورس کالا با بیان اینکه ایران بزرگترین تولید کننده زعفران است، گفت: گواهی سپرده زعفران تا پایان دهه فجر راه اندازی می شود.

راه اندازی بورس زعفران تا پایان دهه فجر
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از صدا و سیما، حامد سلطانی نژاد گفت: بازار زعفران در کشور ما مبتنی بر خرده فروشی است و باید منسجم و از استانداردهای روز بهره مند شود تا محصول زعفران را در قالب های بهتری به بازارهای جهانی عرضه کنیم.

    وی اعلام کرد: معاملات گواهی سپرده زعفران تا پایان دهه فجر با همکاری تعاونی روستایی و تولید کنندگان زعفران در خراسان اغاز می شود.

    سلطانی نژاد ادامه داد: راه اندازی بورس زعفران نقدشوندگی این محصول را برای کشاورزان راحت می کند و کشاورزان می توانند با ارائه محصول خود به انبارهای بورس کالا و دریافت قبض انبار ، از این قبص به عنوان پشتوانه تسهیلات استفاده کنند.

    سلطانی نژاد افزود: کشاورزان می توانند در هر زمان که اراده کنند محصول خود را به فروش برسانند و ما هم می توانیم تسهیلات ویژه ای برای صادرات زعفران فراهم کنیم.

    مدیرعامل بورس کالا گفت: کشاورزان می توانند محصول را به صورت پیش فروش و در قالب عرضه های مدت دار به بورس کالا وارد کنند و می توانیم در تعیین قیمت های جهانی نقش داشته باشیم.

    سلطانی نژاد افزود: پسته هم قرار است در بورس کالا عرضه شود تا با تشکیل بازار منسجم در خصوص پسته ما بتوانیم در کشت قیمت های جهانی نقش داشته باشیم.

    وی گفت: محصول پسته تا پایان بهمن با حضور فعالان این بخش وارد بورس می شود.

    سلطانی نژاد درخصوص راه اندازی بورس ارز نیز افزود: راه اندازی بورس مشتقه ارز کمک می کند نوسان غیر عادی ارز مدیریت شود و ما به این شکل می توانیم نرخ ارز را پیش بینی کنیم.

    وی ادامه داد: بازار مشتقه ارز در داخل کشور ما برای پوشش نوسانات نرخ ارز و کنترل قیمت آن است.

    مدیرعامل بورس کالا افزود: بورس کالا تمامی زیرساخت های نرم افزاری و قانونی در خصوص بورس مشتقه ارز فراهم کرده است و اگر مراجع مرتبط آماده شوند مشکلی در راه اندازی این بورس وجود ندارد.

    سلطانی نژاد خاطر نشان کرد: تک نرخ شدن ارز یکی از اتفاقاتی است که باید برای تشکیل بورس ارز بیفتد و ما امیدواریم در آینده ای نزدیک تحقق یابد.

    برچسب ها