عصر خودرو

کشف ۴۴۰ محدوده امیدبخش

شناسایی پهنه‌های معدنی به پایان رسید

عصر بازار- از آغاز دولت یازدهم اکتشاف پهنه‌های معدنی به صورت جدی در دستور کار سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) قرار گرفت و مدیر اکتشافات این سازمان از شناسایی ۱۰۰ درصدی پهنه‌های مشخص شده و کشف ۴۴۰ محدوده امیدبخش معدنی خبر داد.

شناسایی پهنه‌های معدنی به پایان رسید
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، براساس آخرین گزارشاتی که ایمیدرو از اکتشافات معدنی که از ابتدای دولت یازدهم آغاز شده است تاکنون مساحتی 254 هزار و 789 کیلومترمربع مورد اکتشاف قرار گرفته و فاز شناسایی آنها به پایان رسیده است.

    علی اصغرزاده - مدیر اکتشافات سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) -  در این باره گفت: 22 پهنه اکتشافی در استان‌های گلستان، مرکزی، خراسان جنوبی، کردستان، سیستان و بلوچستان، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال بختیاری، زنجان، آذربایجان شرقی و کرمانشاه واقع هستند که فاز شناسایی آنها به پایان رسیده است و در برخی از این طرح‌ها نیز فاز پی‌جویی و اکتشافات عمومی نیز پیشرفت‌های مناسبی را طی کرد.

    براساس گزارشات منتشر شده نسبت به قبل 140 آنومالی امیدبخش معدنی به 300 آنومالی امیدبخش قبلی اضافه شده است و مجموع مناطق امیدبخش به 440 منطقه افزایش یافته است.

    پیش از این نیز اصغرزاده اعلام کرده بود که 135 درصد از طرح‌های اکتشافی معادن که در برنامه چهارساله اکتشاف معدن مشخص شده بود محقق شده است و در حالی که قرار بود تا پایان سال جاری 200 هزار کیلومترمربع مورد اکتشاف قرار بگیرد تا امروز این رقم از مرز 270 هزار کیلومترمربع نیز عبور کرده است.

    همچنین براساس اعلامی که در گذشته صورت گرفته، بعد از انجام اکتشافات اولیه و کاهش ریسک سرمایه‌گذاری روی مناطقی که مراحلی از اکتشاف آنها به پایان رسیده است تعداد پنج طرح اکتشافی در این حوزه آماده واگذاری به بخش خصوصی هستند که دو آنومالی از این طرح در استان یزد و مناطق نائین و بافق قرار دارند که دارای ذخایر مناسبی از سنگ آهن بوده است. همچنین قزوین و زنجان نیز دیگر مناطقی هستند که ذخایری از طلا در آن شناسایی شده و دیگر آنومالی در منطقه آگات اصفهان قرار دارد که دارای ذخایری از سنگ‌های نیمه‌قیمتی است.

    برچسب ها