عصر خودرو

شاخص بورس ۳۲ واحد رشد کرد

رشد نماگرها به مدد معاملات بلوکی سهام

عصر بازار: بورس تهران امروز تحت تأثیر معاملات بلوکی سهام و درون گروهی برخی حقوقی‌های بزرگ بازار با سبز شدن نماگرهای اصلی خود روبرو شد.

رشد نماگرها به مدد معاملات بلوکی سهام
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از  فارس، شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس تهران در پایان معاملات امروز یکشنبه 5 مهرماه 94 با افزایش 32 واحدی به رقم 61 هزار و 563 واحد رسید؛ شاخص قیمت وزنی نیز در پایان معاملات امروز این بازار با 12 واحد افزایش عدد 24 هزار و 115 واحد را تجربه کرد، همچنین شاخص سهام آزاد شناور با رشد 14 واحدی به عدد 68 هزار و 248 واحد دست یافت.

    شاخص بازار اول اما در حالی با رشد 40 واحدی عدد 42 هزار و 799 واحد را به نمایش گذاشت که شاخص بازار دوم با افت 29 واحدی به رقم 136 هزار و 271 واحد دست یافت.

    همچنین شاخص کل فرابورس (آی فکس) در پایان معاملات امروز این بازار با دو واحد افزایش عدد 681 واحد را تجربه کرد.

    بر اساس این گزارش، ارز کل معاملات امروز بورس تهران به بیش از 114 میلیارد و 430 میلیون تومان بالغ شد که ناشی از دست به دست شدن 814 میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله طی بیش از 29 هزار نوبت خرید و فروش بود.

    طی معاملات امروز نماد معاملاتی سه شرکت گسترش نفت و گاز پارسیان با 27 واحد، ملی صنایع مس ایران با 23 واحد و پالایش نفت بندرعباس با 19 واحد افزایش بیشترین تاثیر مثبت را در محاسبه شاخص کل بورس برعهده داشتند. در عین حال نماد معاملاتی سه شرکت فولاد خوزستان و بانک پاسارگاد هر یک به میزان 14 واحد و سرمایه گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تامین با 12 واحد کاهش بالاترین تاثیر منفی را در براورد این نماگر برجای گذاشتند.

    براساس این گزارش امروز نماد معاملاتی شرکت‌های قند ثابت خراسان، بیمه ملت و اوراق مشارکت گروه صنعتی بوتان از سوی ناظر بازار سهام متوقف و در عین حال نماد معاملاتی حق تقدم خرید سهام کشت و صنعت چین چین و اوراق اجاره شرکت واسط مالی تیر یکم و حق تقدم خرید سهام بیمه کارآفرین بازگشایی شدند.

    بر اساس این گزارش، در بازار سهام امروز معاملات کد به کد و بلوکی همچنان دنبال شد به طوری که در نماد معاملاتی سایپا دیزل امروز بیش از 22 میلیون سهم به ارزش دو میلیارد تومان از سوی شرکت نیوآن ابتکار به کد شرکت‌های تابعه کد به کد شد؛ در عین حال در نماد معاملاتی حق تقدم سرمایه گذاری مسکن بیش از 18 میلیون سهم از کد حقوقی به کد شرکت‌های تابعه جابه جا شد، در نماد معاملاتی بیمه حافظ نیز 12 میلیون سهم این شرکت به طور یکجا از سوی حقوقی به ارزش 3 میلیارد و 798 میلیون تومان در بازار پایه فرا بورس به یک شخص حقیقی فروخته شد.

    در سایر نمادهای معاملاتی عمده بازار و در جریان معاملات خرده فروشی سهام امروز حقوقی این شرکت 435 میلیون و 347 هزار و 468 سهم «فملی» را به ارزش بیش از 53 میلیارد و 928 میلیون تومان کد به کد کرد.

    به نظر می‌رسد صبا تامین در این نماد معاملاتی امروز اقدام به معاملات درون گروهی کرده است؛ در عین حال در نماد معاملاتی در بانک صادرات نیز در حالی بیش از 24 میلیون سهم از کد حقیقی روی عدد صفر تابلو عرضه شد که خریدار حقوقی بیش از 25 میلیون سهم در این نماد را به ارزش بیش از 2 میلیارد و 600 میلیون تومان خریداری کرد.

    بنابر این گزارش، معاملات امروز بازار سهام در روندی کم حجم و بی رونق در حالی ادامه یافت که به مدد تحرک برخی حقوقی‌ها برای انجام معاملات درون گروهی و بلوکی با سبز شدن نماگرهای اصلی خود همراه شد.

    امروز علاوه بر پالایشی‌ها، بانک‌ها و خودرویی‌ها در صدر توجه عموم معامله گران قرار داشتند، هر چند که معاملاتی که در این گروه‌ها رقم خورد همچنان سایه رخوت و رکود را بر سر خود دارد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها